Co jsme uplynulý týden hledali a sdíleli: Terry Fox a falešná jeptiška

Top skokani na Seznamu

1. Nafukovací podsedák (+ 686 900 %)
Bolí vás záda? Kupte si medvídka mívala. Nebo dejte přednost Nafukovacímu podsedáku, který vám může s touto bolestí pomoci. Zkuste se rozhlédnout kolem sebe. Podle nárůstu hledanosti v minulém týdnu ho musí mít na židli nejeden kolega.

2. Dynamickosměrový polštář (+ 142 277 %)
Co se skrývá pod tímto odborným názvem, který umí správně vyslovit jen Horst Fuchs? Není to nic jiného, než nafukovací podsedák, jen řečen doktorskou mluvou. Lidi co je to s váma tenhle týden proboha?

3. Monika Agrebi (+ 33 200 %)
Ačkoliv se tomu nechce věřit, tak jméno Monika Agrebi nemá nic společného s porno průmyslem, jak jsme tomu u skokanů českého internetu zvyklí. Jedná se o zpěvačku ze soutěže X Faktor, která se vydávala za jeptišku, aby obměkčila nejedno srdce. Nějak ovšem zapomněla, že po internetu kolují její fotky, které na jeptišku rozhodně nevypadají.

4. Terry Fox (+ 32 416 %)
Na 12. dubna připadá den, kdy Terry Fox začal svůj maraton naděje, jehož cílem bylo vybrat peníze na výzkum a léčbu rakoviny. Vzpomínce na něj se věnoval i pořad Slavné dny.

5. Centrální depozitář cenných papírů (+ 15 909 %)
Trochu netradiční dotaz je nejspíše spojen s tiskovou zprávou poradenské společnosti Bisnode, která informovala o počtu českých firem s vlastníkem v daňovém ráji. „Akciové společnosti od ledna nemohou vydávat listinné akcie na majitele, tzv. anonymní akcie. Nyní běží půlroční lhůta, během které mají akcionáři uvést vlastnické vztahy do souladu se zákonem. Firmy musí své anonymní akcie zaknihovat u Centrálního depozitáře, fyzicky uschovat u banky nebo transformovat na listinné akcie na jméno,“ píše ČTK.

6. Déčko Velikonoce (+ 15 036 %)
Den, na který se mnoho mužů těší, se blíží. Tento dotaz ale pocházel spíše od dětí a rodičů, kteří hledali, na co se budou o Velikonočních prázdninách koukat.

7. Facebook přihlášení (+ 8 391 %)
Je to www.facebook.com. To snad není tak těžké si zapamatovat, ne?

8. Velikonoční přání (+ 8 281 %)
Proč to vymýšlet, když to jde stáhnout. Velikonoce jsou brzy tu a je třeba se vybavit. Nejen pomlázkou a vyfouknutými vajíčky z Tesca, ale i přáníčky, která potom rozešlete svým blízkým. Koleda, koleda…

9. Pixwords odpovědi (+ 3 036 %)
Hra, kde je cílem dosáhnout čísla 2048, je tak návyková, že i tento týden se objevila ve skokanech. Příště už jí ale nejspíš vyřadíme, začíná nám drobátko lézt na nervy.

10. Velikonoční beránek (+ 2 612 %)
Velikonoce a půst nejdou tak úplně k sobě, alespoň podle skokanů. Velikonoční beránek bude zdobit mnoho stolů a podle souvisejících slov se bude dělat podle hrníčkového receptu či podle maminky.

Nejsdílenější články Facebooku, top témata Twitteru

Další apokalyptický týden zažil český Facebook, když uživatelé nejčastěji sdíleli článek o studii NASA. Příběh o signálech, které předznamenávají konec naší civilizace, získal první místo s pouhými 4 tisíci interakcemi, což svědčí o velmi nízké aktivitě uživatelů v uplynulém týdnu. Souviset by snad mohla s příchodem jara. Zpráva o remasterované edici pohádky Tři oříšky pro Popelku, kterou na Velikonoce představí ČT, obsadila nakonec druhé místo, na třetí pozici skončila zpráva o záchraně velryby, kterou na výletě zachránila rodinka na člunu.

1. NASA: Tahle civilizace spěje ke svému konci
…4 174 interakcí celkem, z toho 1 824 sdílení, 1 226 likes a 1 124 komentářů

2. Šafránkovou nepoznáte. ČT na Velikonoce překvapí restaurovanou Popelkou
…3 810 interakcí celkem, z toho 801 sdílení, 2 476 likes a 533 komentářů

3. Rodina zachránila skoro mrtvou velrybu. Je úžasné, jak se pak zachovala!
…3 450 interakcí celkem, z toho 819 sdílení, 2 416 likes a 215 komentářů

Zájem na Twitteru byl opět velmi orientovaný na politickou situaci související s krizí na Ukrajině. Kromě situace na východě zaujala twitterovou veřejnost kauza o chybě v OpenSSL pod hastagem #heartbleed, silně rezonovaly také reakce na fotbalové derby pražských S. Z ostatních hastagů v TOP10 zaujal zejména #4sqday související s výročím geolokační služby Foursquare, která u nás stále získává na oblibě.

Data o vyhledávání pocházejí přímo od Seznam.cz a zahrnují období od poloviny minulého týdne do poloviny aktuálního týdne. Data o sociálních sítích poskytuje Ataxo prostřednictvím služeb Lajkovani.cz, Klaboseni.cz a Obrazeni.cz.