Co hledali Češi na Googlu v roce 2017: Jak vyrobit máslo, Jiří Kajínek či velikonoční beránek

Z TOP výsledků vyhledávání od Googlu si uděláte jasný obrázek o tom, co mají Češi na srdci a co na jazyku. Gigant z Mountain View letos opět zveřejnil žebříčky pojmů, které Češi v uplynulém roce nejčastěji hledali prostřednictvím nejpoužívanějšího českého vyhledávače. Některé trendy vás nepřekvapí, některé pobaví. Roztočte svůj #fidgetspinner a čtěte rychleji, než se dotočí. 

Jen pro upřesnění, při vytváření bilancujících seznamů Google vychází z vyhledávacích dotazů, u kterých byl v roce 2017 zaznamenán výrazný nárůst zájmu oproti roku 2016.

Vyhledávač jako odraz společnosti?

Největší první tři události a trendy se shodují a jsou typicky české. Volby, MS v hokeji a Účtenkovka. Prostě nás zajímá debatovat o politice, fandit u hokeje a soutěžit o účtenky. Zabodoval ale také nově spuštěný e-shop Lidlu nebo iPhone X.

Nejzmiňovanějšími osobnostmi tohoto roku jsou Jiří Kajínek a Kazma Kazmitch. Takže pokud byste nevěděli, koho volit za prezidenta, máte jasno. Z politiků jsou v první desítce jen Pirát Ivan BartošTomio Okamura.

Do nejsmutnější kategorie „RIP 2017“ patří osobnosti ze šoubyznysu jako Věra Špinarová, Jan Tříska či Květa Fialová.

Z kategorie „How to“ mají v tomto roce radost hlavně Moraváci, kde tradice Velikonoc evidentně opět stoupá na oblibě. Obávaní houbaři a milovníci Svatomartinské husy jsou jim v těsném závěsu. Potom však zbývá zjistit, „jak zhubnout stehna“. Vzhledem k růstu ceny se pak zřejmě spousta lidí také pokoušela vyrobit si máslo raději podomácku.

A na co se ptají Češi v kategorii „Co?“ No, to vám hlava fakt nebere. Tady si výsledky projděte sami a udělejte si vlastní obrázek…

Níže se můžete podívat na video „Rok ve vyhledávání 2017“. Kdo nevládne angličtinou, může si zapnout české titulky. Přejeme příjemné pokoukání…

Diskuze k článku