Češi se obklopují chytrou domácností: Alza hlásí nárůst kategorie o 94 %. Lidem jde naproti

Alza prodala proti loňsku o 94 % víc přístrojů spadajících do kategorie chytrá domácnost. Prodeje domácích asistentů poskočily rovnou o 300 procent. Zásadně tak rozšířila projekt Smarthome, prodejní expozici v pražských Holešovicích. Roste na víc než dvojnásobnou plochu a předvádí 200 chytrých produktů od 77 firem.

Všech smart produktů firma za 1,5 roku prodala téměř čtvrt milionu kusů. „Časem budou produkty SmartHome standardem v každé domácnosti, jádrem je oblast zabezpečení, vytápění a osvětlení. Ceny těchto produktů přitom dlouhodobě klesají a od standardních se u řady produktů mnohdy liší už jen v řádech stokorun,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility alza.cz.

Teď tak získaly přístroje 62 m². Nejprodávanější historicky od spuštění je chytré osvětlení – smart žárovek, led pásek a svítidel se prodaly až do dnešního dne vyšší desetitisíce. Hlasoví asistenti se drží na 2. místě. Meziročně rostou raketově, téměř o 300 procent. A například Google Home Mini Charcoal o 634 procent a Google Home Mini Chalk o 556 procent. Pomyslnou TOP trojku pak uzavírají chytré kamery.

Firma původní projekt inteligentní domácnosti spustila na Vánoce 2017. Původně firma zákazník inspirovala vybavením obývacího pokoje a kuchyně, teď už jde i o předsíň (chytré osvětlení, chytré krmítko pro domácí mazlíčky), koupelnu (chytré zrcadlo, váha, chytrá toaleta), dětský koutek (chytrá dětská váha), pracovní plocha (3D tiskárna, chytrý stůl, chytrý květináč, chytrá lahev) nebo zahradu (např. robotická sekačka).

Diskuze k článku