88 procent placených prokliků v mobilním hledání nelze nahradit běžnými výsledky

Je jasné, že výsledky téhle studie se Googlu velmi hodíCo lepšího by nakonec inzerent měl slyšet, než že reklama ve vyhledávání má smysl? Že investované prostředky nepřichází vniveč? Že o devět z deseti zaplacených prokliků přijde, pokud se zkusí spoléhat jen na organické výsledky?

To ale rozhodně neznamená, že by snad studie neměla být pravdivá. Od loňského března do letošního dubna se Google zabýval tím, zda je možné nahradit placenou reklamu v mobilním vyhledávání organickými výsledky. Na více než 300 AdWords účtech z 12 různých odvětví zkoušel pozastavit reklamu, a zkoumat, jak se to projeví na návštěvnosti odkazovaných webů.

Nebylo by ovšem co zkoumat, kdyby u dané kombinace klíčových slov nebyly odkazy na stejnou stránku i v organických výsledcích. Existovala proto podmínka pro zařazení kampaní do studie. Organický odkaz na stejný web, kam vedly pozastavené AdWords, musel být na stejná klíčová slova hned na první stránce výsledků. Možnost nahrazení placených výsledků organicky tedy vždy potenciálně existovala.

Výsledek? Pozastavením kampaní inzerenti v průměru přišli o 88 procent z prokliků, které jim kampaně vynesly. Jen 12 procent placených prokliků, méně než jeden z osmi, se přesunulo na organické odkazy ve výsledcích. Ty ostatní propadly spolu s pozastavením kampaně. Studie opakuje výsledky podobného zkoumání z roku 2011. Tehdy skoro stejné číslo, 89 procent propadnutých prokliků, dovodil Google u desktopové reklamy ve vyhledávání. Výsledky aktuální mobilní studie Google zaznamenal do infografiky i podle odvětví:

Pokud vás předchozí řádky zcela nepřesvědčily, a máte nezodpovězené otázky k průběhu studie, existuje samozřejmě řešení. V takovém případě si můžete správnost postupu, jak se tým Googlu ke svým výsledkům dostal, ověřit v PDF výstupu ze studie.