40 procent kliků na mobilní reklamu je omyl nebo podvod

Omylem se reklamou prokliklo 22 procent z těch, kdo na ni kliknuli. Důvodem v tomto případě jsou malé displeje mobilních telefonů, které v kombinaci s ne vždy zcela přesným dotykovým ovládáním způsobují, že navigace uživatelů napříč stránkami končí občas jinak, než jak chtěli. Dalších 18 procent potom jsou prokliky falešné, a to ze dvou různých kategorií.

První kategorií, která se podílí na proklikovosti mobilní display reklamy z 10 procent, jsou specializované podvodné postupy, jak počet prokliků uměle navýšit. Jednalo se buď o botnety, nebo o podvodné způsoby generování prokliků na straně vydavatelů (v grafu jako client-side fraud). Dalších 8 procent pak bylo způsobeno vadným zaznamenáváním a reportováním prokliků, na jehož základě vydavatelé účtovali více prokliků, než ke kolika skutečně došlo (server-side fraud). Trademob vycházel z dat čítajících 6 milionů prokliků.

Falešných a nezamýšlených prokliků je v mobilní reklamě 40 procent

eMarketer přitom na letošek odhaduje objem mobilní display reklamy v rámci USA na 1,1 miliardy dolarů. Při aplikování 40 procent falešných a nezamýšlených prokliků by to znamenalo 440 milionů dolarů vyplacených za reklamu, která inzerentům žádnou přidanou hodnotu nepřináší. Objem tohoto typu mobilní reklamy se má dále rychle zvyšovat až na 5,9 miliardy dolarů v USA v roce 2016.

eMarketer přesto věří v pozitivní změnu. Podíl nezamýšlených prokliků se podle jeho analytiků s dalším vývojem mobilní reklamy bude snižovat s tím, jak se reklamy lépe přizpůsobí telefonům co do designu a umístění. Snižovat by se měl i podíl podvodných prokliků, zde zase budou hrát roli narůstající zkušenosti s tím, jak tomuto falšování předcházet.

Via eM