WebExpo bude lepší a větší, říká Michal Illich, jeho nový většinový majitel

Programátor a investor Michal Illich před dvěma měsíci koupil většinový podíl v konferenci WebExpo. V rozhovoru promluvil o tom, co chce na konferenci zachovat a co zase změnit, i o projektech, které ho s jeho týmem ve firmě Wikidi aktuálně zaměstnávají. Je toho hodně: od produktů, které jsou v demoverzi, po ty, které Michal Illich zatím jen naznačuje.

V nedávné době jste koupil 80% podíl WebExpa. Jaké s ním máte plány?

Chceme, aby WebExpo bylo lepší a větší. A chceme hlavně pokračovat v tom, jak bylo nastavené dosud, protože myslím, je to dobře nastartované, že všechny předchozí ročníky byly kvalitní. V tom chceme pokračovat.

Máte v úmyslu měnit něco konkrétního?

Rozhodně ne tento rok. Ten bude svým půdorysem podobný tomu loňskému – bude v centru Prahy, tři místa v Lucerně plus Světozor a divadlo ABC. Dohromady pět sálů, čtyři přednáškové, sál se stánky a nějaké workshopy, které budou také v blízkosti. Změna je akorát v tom, že tam už nebude Wayra, protože ta mezitím své působení ukončila, takže budou ta místa blíž u sebe.

Startup Summit 2015

Na které z řečníků se vyloženě těšíte a půjdete se určitě podívat? Případně které ze zahraničních hostů jste přilákal přímo vy po svém zapojení?

Půjdu se určitě podívat na zahraniční řečníky: Dominiku Blackappl, Gregga Bernsteina z MailChimpu, Andyho Humea z Twitteru a Johnnyho Rodgerse ze Slacku. Program připravovovali hlavně garanti jednotlivých témat – myslím, že vybrali dobře, tak jsem jim do toho nemluvil :)

michal_illich_webexpo_2014

Michal Illich (třetí zprava) v průběhu loňského ročníku WebExpa, v pozadí jeho vůz Tesla Model S. Foto: Wikidi.cz

Plánujete WebExpo do budoucna nějakým způsobem propojovat s vašimi dalšími aktivitami? Teď mám na mysli Devel.cz a částečně iCollege.

S Develem je to propojení celkem na místě. Devel je konference pro vývojáře, WebExpo je spíš širší, zajímavé pro designéry nebo lidi z bussinessu a marketingu. Plán je takový, že na jaře bude Devel a na podzim WebExpo. Ty konference se i vzájemně propagují, poslali jsme uživatelům Develu pozvánku na WebExpo a nejspíš to budeme dělat i opačně. Částečně jde i o sdílení speakerů, některé řečníky jsme rovnou oslovovali na obě konference, a když nám je odsouhlasili obě, tak jsme se snažili, aby témata byla odlišná.

Pokud jde o iCollege, tak tam jsem jen jedním ze zakladatelů a až tak aktivně se jí nevěnuji, obvykle tak jednou za půl roku přijdu na rozhovor se studenty, ale jinak si žije vlastním životem.

Pojďme k vašim dalším projektům. Co vás teď nejvíc zaměstnává?

Dva nejvíc viditelné projekty, na nichž v současnosti pracujeme, jsou Testomato, které uspělo ve StartupYardu a velmi slibně se rozjíždí, a pak sociální čtečka FlowReader. Potom se ještě věnujeme několika projektům, které ještě nejsou veřejně oznámené, a týkají strojového učení, což je proces, kdy se algoritmus sám něco naučí a pak ty informace používá. Typicky se s tím setkáváme každý den na Googlu podle toho, jaké nám servíruje reklamy, nebo Siri, jak vám porozumí, když jí něco řeknete. Za rok asi uvidíme i nějaká auta, která se sama řídí. To je vše aplikace strojového učení.

flowreader

FlowReader.com

Co v tom podnikáte?

O tom ještě nechci mluvit veřejně, jde o projekty, které jsme zatím neoznámili. Snad s výjimkou jednoho, který se jmenuje Brandiozo.com, to je algoritmus, který rozpoznává značky na fotkách. Takže když třeba tweetnete nějaký obrázek a je tam vidět logo Pepsi, tak my to tím algoritmem poznáme a jsme schopni z toho dělat nějaké statistiky.

Brandiozo je už hotový produkt?

V tuhle chvíli máme technology demo, fungující technologii, kterou jsme schopni ukazovat. S pár zákazníky jsme už aktivně mluvili, vyzkoušeli si, jak to funguje, a teď se potřebujeme zaměřit na prodej, abychom byli schopni nabídnout partnerským firmám nebo přímo těm zákazníkům.

Když vyvinete software, který umí něco unikátního, prodáváte ho koncovým zákazníkům sami, nebo půjdete cestou nějakého partnera, který se o tyhle věci postará?

Pro nás má daleko větší význam cesta toho partnerství, protože rozhodně nechci zakládat nějaké pobočky v zahraničí nebo řídit obchodní síť. Na to nemáme zkušenosti ani lidi. Proto si na to najdeme partnera typu firma, která děla social analytics.

V případě Brandioza jsme ten proces zatím pozastavili, protože mě začaly bavit jiné projekty, takže jsme toto trochu odsunuli na vedlejší kolej. Ale myslím, že ten čas znovu přijde a začneme to opět aktivně nabízet.

brandiozo

Brandiozo.com

Je nějaká oblast, nějaký trend, který Vás ve startupech zajímá?

Minulý StartupYard měl podtitul data, analytics a mobile, což je poměrně široká oblast, ale všechno jsou to zajímavé věci. Já osobně spíše inklinuji k datové oblasti, ale mobilní služby jsou v České republice možná ještě podceněné. Mobilních telefonů je celosvětově už víc než osobních počítačů, takže je přirozené novou službu dělat primárně pro mobil.

Bavili jsme se o tom, co vás zaměstnává teď. A co dál? Je nějaký výhled do budoucna?

Máme ještě jeden projekt v oblasti vzdělávání. Ten taky ještě není veřejný, ale doufáme, že během pár měsíců už bychom ho mohli představit.

Můžete být konkrétnější, než jen že jde o oblast vzdělávání?

Je to globální služba, je mobile-friendly, pro mladé lidi. To je vše, co mohu v tuhle chvíli prozradit.

Diskuze k článku