Vyzkoušeli jsme si kalifornský akcelerátor Blackbox Connect. Má smysl i pro vás?

blackbox

Účastnili jsme se intenzivního akceleračního programu Blackbox Connect, který probíhá dva týdny a spojí devět globálních non-US firem s tím nejdůležitějším, co je v Silicon Valley třeba poznat. Program je nabitý od rána do večera, každý den jsme se přímo v Blackboxu potkávali se spoustou lidí, ať už z řad investorů, zakladatelů menších úspěšných startupů až třeba po zaměstnance Googlu.

My jsme jeli hlavně získat feedback a nové impulzy pro mySchoolNotebook.com a zároveň více rozšířit agenturní business Flow Media směrem do US. U obojího se nám to myslím povedlo. Hodně startupů v začátcích nemá vlastní vývojový tým, takže pro nás vzniklo dost nových příležitostí a už teď začínáme pracovat na pár zajímavých věcech.

Pro koho je program určený?

Řekl bych, že to není přesně určeno. S námi tam byly většinou už firmy, které měly za sebou seed-round, někdo i přes milion eur. Produktově byla většina na začátku, těsně po spuštění. Asi jenom my a 3eesho z Arábie už jsme měli větší uživatelskou základnu. S mySchoolNotebook jsme nyní ve fázi, kdy stále rosteme pěkně v počtu uživatelů, firma se uživí z B2B a teď na základě dalšího feedbacku budeme trochu měnit produkt a to, jak ho prodáváme. Stále se nám totiž nedaří monetizovat koncového zákazníka. Máme asi 100 tisíc uživatelů, takže přemýšlíme, jak službu konvertovat na nějaký transakční business.

Složení lidí bylo každopádně prvotřídní, všichni plně zapálení pro to, co dělají. Bylo vidět, že jsou schopni obětovat všechno. Po večerech jsme proto i dost probírali témata jako jak co nejrychleji přesvědčit a přestěhovat manželky, jak to vysvětlit dětem, jak řešit víza a podobně. Myslím, že cílem programu je všem dostat do hlavy: „Musíte být tady!“.

A není to jen tak, opravdu na tom něco bude. Článek píšu až po nějaké době od návratu, protože jsem sám nebyl přesvědčený, zda je to správně. Zda je správně to, co se tam děje, jak tam lidi přistupují k businessu. Přišlo mi, že neexistuje jiná cesta než něco založit, posbírat investice a pak se dlouho prodávat. Strašně se tam potlačuje to, co je mezi tím, ta práce. To, proč to všichni děláme. Nebo možná jenom já, protože to je ta výzva – něco změnit a vybudovat.

Jak se dělá business

Nicméně, ve výsledku to tam funguje, náš živý příklad byli kluci z M.Dotu (těm musím veřejně poděkovat, jak se o nás starali). Doporučil bych to všem firmám, kteří již mají hotový produkt a potřebují získat první uživatele/zákazníky, případně investora. Příležitostí dostane každý mnoho. Párty je prakticky každý den a vždy potkáte zajímavé lidi. Minimálně za ty dva týdny stihnete zjistit, že tenhle business se (tam) dělá jinak, ale jinde se pravděpodobně dělat nedá.

Zároveň bych rád dodal jeden svůj osobní pocit – buďme rádi, že jsme z Evropy. Náš mindset je hlavní předpoklad k dobrému, dobře exekuovanému a inovativnímu produktu. To, že ho děláme v Silicon Valley, nám zajistí, že dostaneme možnost ho prodat.

A to hlavní – pokud byste chtěli/potřebovali další informace, neváhejte mi napsat na roz@flowmedia.cz. Můžu vám třeba udělat intro k Fadimu, jelikož celý program v zásadě funguje na doporučení. O různých cestách do Silicon Valley včetně Blackboxu se dočtete třeba v tomhle článku, další tipy na zajímavé lidi najdete zase tady.