Taxikářská appka Liftago jede. Měsíčně sveze 10 tisíc lidí, ještě před rokem jich byly sotva desítky

Za poslední rok šláplo Liftago pořádně na plyn. Měsíčně díky aplikaci usedne do taxíku zhruba 10 tisíc lidí, ještě před rokem jich byla sotva stovka. A narostl i počet řidičů. Po Praze jich se zapnutým Liftagem jezdí kolem 400. 

V Praze se loni rozhořel boj nových taxislužeb. Do města vedle Liftaga přišly i „ridesharingové“ služby jako Uber nebo WunderCar.

Podle informací, které mají Tyinternety k dispozici, se ale minimálně služba Uber potýká s malým počtem řidičů. Ti odcházejí kvůli nedostatku zakázek. Denně převezou několik desítek lidí. Informace o Wundercar nejsou k dispozici.

Liftago po liftingu

Liftago prošlo v poslední době velkými změnami. Osekalo byznys na jádro, na které se teď soustředí. “Po různých pokusech a omylech jsme se začali konečně soustředit na kvalitu služby, spokojenost řidičů a nové zákazníky,” říká spoluzakladatel a šéf firmy Juraj Atlas.

Dál čtěte: Wundercar, Uber, Liftago, upTAXI… kdo je nejlepší? Zkusili jsme je všechny

Liftago loni dokázalo z pražského koláče taxislužeb ukousnout zhruba 2 procenta trhu, letos chce jít dál a neklade si malé cíle. Rádo by rovnou 10 procent. „Na dvě procenta jsme se dostali z nuly, to se roste dobře. Teprve letos se ukáže, jak na tom jsme,“  říká Ondřej Krátký, další ze spoluzakladatelů služby.

Liftago1

Aplikace začala jako technologický pokus. Cílem bylo „optimalizovat dopravu“. Podle propočtů firmy totiž jen čtvrtinu svých najetých kilometrů veze pražský taxikář platícího pasažéra. Zbytek projezdí s prázdným autem. Cílem aplikace je tak tenhle stav eliminovat tím, že k zákazníkovi jede vždy auto, které mu je nejblíž.

Dál čtěte: WunderCar a uberPOP se začínají prát o pražské řidiče, Jízdomat je v klidu

Cestující si ale může vybrat, s kým pojede. V aplikaci vidí i předpokládané náklady na odvoz. Cenu si ovšem v daný okamžik nevybírá jen on, ale také sám řidič – podle aktuální situace, počtu a typu konkurence i délky cesty může online určit tarif, za který pojede. „Jsme jediní, kdo tohle na světě dělá, je to takový online bidding mezi řidiči o tu zakázku,“ dodává Ondřej.

Špatná hodnocení znamenají stopkuLiftago2

V Praze jezdí celkem kolem 7 tisíc řidičů taxi. Každý týden zájem o Liftago projeví zhruba 20 nejen z hlavního města. Ne všichni jsou ale přijati nebo splní povinný přístupový test. Část z nich po čase odpadne, případně jsou vyloučeni ze služby kvůli špatnému hodnocení od pasažérů.

Za Liftagem stojí trio zakladatelů Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Ondřej Krátký. Společnost byla založená koncem roku 2012. Ještě v roce 2013 ale probíhalo hlavně testování a za oficiální spuštění služby počítají i sami majitelé loňský rok. Mezi investory služby je třeba i miliardář Karel Janeček. Tým Liftaga je teď asi 15členný. Jejích cíl je vznešený: zkvalitnit a zpřístupnit veřejnou dopravu tak, že pro lidi bude jednoduší a pohodlnější nebrat vlastní auto do centra města.

Diskuze k článku

  • Pavel Borský

    Já žádného taxikáře hodnotit jako zákazník nechci. Chci, aby mi na rychlou objednávku přes smartphone přijelo taxi v požadovaný čas, jízda byla spolehlivá a cena férová. Nepotřebuji vědět jak se taxikář jmenuje a hodnotit ho. Zrovna jako nepotřebuji hodnotit prodavače v mekáči nebo číšníka v hospodě. Proč? Na co? Chci prostě spolehlivou službu, a to mi tato aplikace ani nenabízí, ani negarantuje. S prověřenými dispečinky mám jistotu s kým uzavírám smlouvu, tady rozhodně ne.