V Česku chce vyrůst RedCrox: Platforma, která z nakupujících dělá sázkaře

V českém e-commerce se chce roztáhnout nový hráč: platforma RedCrox. Jde o alternativní e-commerce projekt, který vaše účtenky za nákupy přemění ve vstupenky do sázkařských her. Na co si vsadíte, zvolíte sami. Kdo vyhraje, nákup měl zadarmo.

To láká nakupující i obchody. RedCrox už v tuzemsku spolupracuje s celkem 300 globálními i místními značkami a stihl nasbírat 11 tisíc uživatelů. „Obchodníci získávají nové zákazníky, které přilákal 100% CashBack, uživatelé můžou vyhrát své peníze zpět. Prodlužujeme prodejní proces a povědomí o značce. Protože uživatelé si spojují účtenky – hlavně ty vítězné – s danými obchody a značkami,“ vysvětluje pro TyInternety Stephen John Alexander Flanagan, zakladatel a CEO RedCrox.

Funguje to jednoduše – registrovaní uživatelé nahrají svou účtenku z internetového nebo kamenného obchodu, který je partnerem projektu. Zkusí uhádnout výsledek následující sportovní události nebo v soutěži na stránkách. Pokud uhodnou správně, dostanou utracené peníze zpět.

RedCrox vznikl na přelomu let 2013 a 2014. Je to platforma vskutku mezinárodní. Založil ji Stephen John Alexander Flanagan, irský podnikatel, s manželkou Jarmilou Procházkovou Flanagan. Zajistili už globální značky, jako je stephen-redcroxAmazon (USA, Británie a Francie) nebo Alibaba Express v Evropské unii. V České republice jsou ty nejznámější například Alza, Alo Diamonds, Baťa, Dámejídlo či Alexandria.

Aktuálně působí v České republice, na Slovensku, ve Španělsku a ve Francii. Nyní vstoupil na Fundlift, kde chce 3,5 milionu korun na posílení prodeje, marketingu a vývoj software.

Platforma má tržby hned z několika zdrojů. Největší část jich získává ze smluv s obchody, kromě toho ale dodává, že má k dispozici vysoce ověřené údaje o chování spotřebitelů a dokáže ho analyzovat a najít v něm trendy. „Tohle je budoucnost nakupování a zároveň náš největší zdroj peněz pro příštích pět až deset let,“ dodává Stephen.

„Lidi neutrácejí víc díky RedCroxu. Ale utrácejí tam, kde je možnost 100% CashBacku. Takže jestli se rozhodnete koupit si novou televizi, otázka je, kde za ni utratíte peníze. RedCrox je spouštěč toho, že prostě peníze utratíte v Alze, protože je můžete získat zpět,“ vysvětluje Stephen.

redcrox-logo-white

Podle něj si tak obchody uvědomují, že můžou nalákat víc zákazníků. Zároveň si užívají propojení s velkými sportovními událostmi, na které majitelé účtenky vsadili. „Neinvestují jediný dolar, a přesto si je lidi spojí s největšími sportovními akcemi na světě nebo s konkrétními sportovci. Protože svoji účtenku ‚vsadili‘ na zápasy Barcelony, Real Madridu nebo Sparty,“ popisuje Stephen.

Projekt chce expandovat do Spojených států i na východ. Zajímá ho především Indie a Jihovýchodní Asie, Rusko či Brazílie – nepřekvapivě se chce dostat na velké trhy. „Můj osobní cíl je, aby se RedCrox stal prvním českým jednorožcem (firmou, jejíž hodnota převyšuje miliardu dolarů, pozn. red.). Vím, je to velmi ambiciózní, ale pokud nebudeme myslet ve velkém, zůstaneme navždy malí,“ uzavírá Stephen.

Diskuze k článku