Uber slaví tři roky v Praze. Chce být přepravní službou pro úplně každého

V Praze začínal Uber v roce 2014 se sloganem „jsme soukromý řidič pro každého“ a své zákazníky vozil luxusními vozy za zvláštními příležitostmi. Za tři roky se ale významně vyvinul a dnes už chce být přepravní službou pro opravdu každého. Měsíčně 170 tisíc aktivních uživatelů v hlavním městě potvrzuje, že jeho ambice jsou správné.

Podobně jako ve všech dalších městech, kde Uber působí, se i v Praze snaží tato technologická firma nabízející pomocí mobilní aplikace snadné sjednání přepravy řešit problém s městy přeplněnými auty, v nichž například sedí jen jeden člověk, nebo věčně někde parkují. Ostatně pro parkování aut je v městech vyhrazena až pětina plochy.

Dynamický růst

V Praze se Uber stal za tři roky fungování velmi dobrým doplňkem hromadné dopravy, kdy zákazníci vozy Uberu využívají pro dopravu právě k nebo ze zastávek tramvaje či metra. Registrovaných uživatelů má Uber v České republice 400 tisíc, přičemž 177 tisíc z nich využije jízdu Uberem alespoň jednou měsíčně.

Stoupající popularitu v přepravě právě Uberem potvrzují data společnosti, která dosud v roce 2017 naměřila 340procentní nárůst počtu jízd a podle svých představitelů nadále roste. „Každý měsíc máme třikrát více nových uživatelů než ostatní aplikace v tomto segmentu dohromady,“ tvrdí Tomáš Peťovský, generální ředitel Uberu pro Českou republiku a Slovensko.

Tři roky Uberu v Praze

Kombinace dynamického růstu a zároveň neustálé zlepšování a rozšiřování služby je podle Peťovského klíčem k aktuálnímu úspěchu Uberu. Na něm se podílí i na dva tisíce aktivních řidičů, kteří si celkově drží stále velmi vysoké hodnocení. Zatímco při startu v roce 2014 byl čas na přistavení auta až dvanáct minut, dnes si na Uber počkáte průměrně jen čtyři minuty.

I na tom firma neustále pracuje a podle Peťovského má česká pobočka Uberu jedny z nejspokojenějších řidičů nejen v rámci střední a východní Evropy, ale po celém světě. Většina řidičů využívá Uber jako zajímavou formou přivýdělku, přičemž třetina z nich vozí zákazníky alespoň 10 hodin týdně.

Uberem do nemocnice i na večírek

Vzhledem k tomu, jak rychle Uber v Praze roste, soustředí si již nyní na daleko širší klientelu než zpočátku. Uber už neznamená jen luxusní vůz za prémiovou cenu, ale jedná se o alternativní řešení přepravy pro každého, kdo například nechce využít hromadnou dopravu nebo nechce s vlastním vozidlem řešit problémy s parkováním.

„Postupně jsme si uvědomili, že jsme služba úplně pro každého, že už nejsme jen soukromý řidič pro cestu na večírky,“ vysvětluje Václav Petr, marketingový manažer Uberu, který připravoval novou marketingovou kampaň. Ta zachycuje reálné lidi v reálných situacích, kdy jedou s Uberem se psem k veterináři, na nákup nebo na trénink.

První integrovaná marketingová kampaň Uberu v České republice

Z okraje do centra

Zajímavou demonstraci, jak Uber slouží jako doplněk k městské hromadné dopravě, představuje tunel Blanka. Uber v něm zaznamenává přes 500 jízd denně, nicméně jen čtvrtina z nich je přes celou Blanku. Zbytek zákazníků využívá Blanku jen zčásti, což znamená pro rychlejší přepravu do jiné části města, kde nejsou úplně optimální spoje hromadné dopravy.

Stále častěji je pak Uber využíván pro dopravu z okrajových částí Prahy do centra, opět nejčastěji k blízkosti tramvaje či metra. V okrajových částech Prahy dnes začíná či končí 44 procent jízd, a to zejména v ranní špičce mezi šestou a desátou hodinou. A to i proto, že řidiči Uberu začínají své jízdy právě v těchto oblastech. Hojně je pak Uber do vzdálenějších míst mimo dosah hromadné dopravy využíván v nočních hodinách.

Jak využívají vozy Uberu tunel Blanka

Diskuze k článku