Twisto vstupuje do offline světa, nabízí platební karty i platební náramek

České Twisto, jeden ze světové TOP50 fintech startupů, představilo po dvou letech vývoje vlastní platební kartu a platební náramek. Firma tak vstupuje do světa offline plateb a značně rozšíří své služby za hranice odložených plateb na internetu, které doteď byly jejím stěžejním byznysem.

Platební karta (značky Mastercard) se podle společnosti oproti klasickým liší tím, že umožňuje platit jedním kliknutím na internetu, faktury a složenky dokáže platit pouhým vyfocením či přeposláním a v kombinaci s mobilní aplikací nabízí instantní notifikace po provedení platby.

„Naším cílem nebylo změnit systém, jak fungují tradiční platební karty, ačkoli například notifikace do mobilní aplikace bez nutnosti čekat na zaúčtování nejsou dnes běžné u většiny bank. Karta a náramek jsou pro nás klíčovým rozšířením celého Twisto účtu,“ vysvětluje Michal Šmída, zakladatel a CEO firmy.

Jako bonus ke kartě – která se stala třetím pilířem Twista – je pro zákazníky verze Premium dvouprocentní cashback na zahraniční platby a rodinné cestovní pojištění od rakouské pojišťovny Uniqa. Ta letos spolu s nizozemskou ING Group do firmy investovala dohromady 5 milionů eur.

Podle vyjádření Twista o platební kartu ještě před jejím vydáním projevilo zájem více než 5,5 tisíce zákazníků, první začali karty dostávat začátkem listopadu. 80 procent z nich navíc projevilo zájem i o platební náramek, který do konce letošního roku firma posílá ke kartám zdarma. Od nového roku bude jeho cena 199 korun.

Všechny účty už nebudou zdarma

Společně s platební kartou došlo ke změně ceníku služeb. Primárním důvodem zpoplatnění jsou podle firmy náklady, které souvisí s vydáním a vedením platebních karet. Nový ceník začne platit počátkem příštího roku, do té doby jsou všechny účty zdarma.

Verze účtu určeného výhradně pro online transakce bez karty či náramku zůstává bezplatná i nadále. S platební kartou a náramkem je cena stanovena na 49 korun, respektive 99 korun měsíčně.

V první variantě získá zákazník platební kartu a napojení na cashback systém Mastercard Priceless Specials, v dražší verzi Premium pak navíc i zmiňovaný dvouprocentní cashback ze zahraničních plateb, cestovní pojištění a v budoucnu také prodloužení bezúročného období o 10 dnů na celkem 55 dnů.

„Věříme, že nabídka, kterou přinášíme, je naprosto unikátní. Kouzlo je také v našem skóringovém algoritmu Nikita, díky kterému umíme založit Twisto účet s kartou a náramkem i těm zákazníkům, jejichž dobrou bonitu nedokážou rozpoznat tradiční schvalovací systémy bank používané při žádostech o kreditní karty. Může se jednat o matky na mateřské, živnostníky a freelancery, studenty nebo prostě jen mladé lidi bez kreditní historie v bance s nepravidelnými příjmy,“ popisuje Šmída.

Jak dodává dále, společnost se chová zodpovědně. „Nastavujeme opatrnější limity a Twisto kartu dáme jen lidem, kteří hrazení svých závazků zvládnou. Zároveň velmi transparentně komunikujeme směrem ke klientům tak, aby každý přesně věděl, kdy musí uhradit své vyúčtování.“

Diskuze k článku