Tržby českého Davinci za první rok překonaly 35 milionů, což je více, než mělo Kiwi.com

Český startup Davinci TS vyvíjející B2B platformu pro hromadné ubytování – něco jako Booking.com pro skupiny – uzavřel první rok svého fungování raketovým růstem. Společnost sice vznikla již loni, na trh však vstoupila letos v lednu a od té doby překonala tržby 1,4 milionu eur, tedy více než 35 milionů korun.

Tým tak překonal jeden z nejúspěšnějších českých startupů Kiwi.com. Ten za rok 2013, kdy prvně začal prodávat letenky, utržil přibližně deset milionů korun, jak psaly Hospodářské noviny.

„Rosteme rychle, protože pracujeme více než ostatní. Když budeš pracovat dvakrát víc, budeš také mít dvakrát lepší výsledky. Ve většině firem po páté hodině téměř nikdo nebývá, a to ani nemluvím o víkendech,“ popisuje zakladatel Alex Ilyash (na úvodní fotce vlevo s Vadimem Ciumacem, CTO).

Byznys Davinci TS, který v létě získal investici od fondu J&T Ventures a společnosti Prague Boats, stojí na vývoji platformy pro hromadné ubytování. Na rozdíl od konkurence si ale zakládá na automatizaci procesu, který se pořád dělá ručně, a firmám nebo hotelům tak dokáže přinést výrazné úspory.

Team Davinci TS

Letos startup stihl navázat spolupráci s dvaceti cestovními kancelářemi a více než 1 250 hotely ve 124 evropských městech. Přes platformu ubytoval více než 40 tisíc turistů, tedy tisíc skupin o průměrné velikosti 40 lidí.

Díky tomu překonaly tržby startupu 35 milionů korun, v některých měsících byl překonán stanový byznys plán dokonce dvojnásobně. Pokračovat v rychlém růstu plánuje Davinci TS i příští rok a chce dosáhnout na sedm až deset milionů eur, tedy 180 až 260 milionů korun.

Pomoci tomu má další mezinárodní expanze. Doteď se Davinci TS soustředil na region střední a východní Evropy, v příštím roce se rozšíří do Německa, Itálie nebo Indie s primárním zaměřením na Čínu.

„Expanzi chceme spustit ve stejné době v několika zemích po světě a následně se zaměříme na státy, kde se nám bude dařit nejvíce. Primárně se však soustředíme na Čínu. Abychom tento trh nepodcenili, hledáme strategického partnera, který nám s expanzí pomůže,“ dodává Ilyash.

Diskuze k článku