Startup Týdne #80: Platforma Tripinder, díky které už nemusíte cestovat sami

Česká cestovatelská platforma Tripinder umožňuje získat nové parťáky na krátkodobé i dlouhodobé výlety, nebo se díky ní naopak můžete k někomu přidat. Nově objevení spolucestující si pak vzájemně domluví podmínky výletu. Těch se za tři měsíce provozu na Tripinderu zrealizovalo 89.

„Aktuálně se soustředíme na česky a slovensky mluvící uživatele. Důležité je pro nás také zachování možnosti se před plánovanou cestou potkat a lépe poznat,“ říká v rozhovoru pro Tyinternety Andrea Bačíková.

Tripinder za svou krátkou dobu existence dokázal vyhrát akcelerační program Impact Hubu 100-Day Challenge, po dokončení vývoje produktu se chce rozhlížet i po zahraničních akcelerátorech. A zároveň hledat investory, kteří firmě pomůžou se škálováním.

Vedení startupu: Andrea Bačíková (jednatelka), Martin Mikyška (spoluzakladatel), Martin Zattovič (spoluzakladatel)

Konkurence: Skupiny na Facebooku, cestovní blogy

Investor: Vlastní zdroje

Založeno: 18.8.2017

Vysvětlete (jednou větou), co Tripinder dělá…

V Tripinderu umožňujeme cestovatelům a organizátorům cest rychle a jednoduše najít ty správné parťáky na jejich vysněné cesty.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Celý náš vývoj a tvorba neprobíhá náhodně, snažíme se citlivě reagovat na to, co skuteční cestovatelé a organizátoři chtějí a potřebují.

Na kterých trzích působíte?

Aktuálně se soustředíme na česky a slovensky mluvící uživatele. Důležité je pro nás také zachování možnosti se před plánovanou cestou potkat a lépe poznat.

Andrea Bačíková, Martin Mikyška, Martin Zattovič

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

K nápadu a jeho uskutečnění mě mimo dlouholeté záliby v cestování vedla i vlastní zkušenost z řešení podobných situací, hledala jsem například parťáky na surfování, což v Čechách nebylo úplně jednoduché. Na klasickou dovolenou nebyl problém kamarády sehnat, čím je ale program specifičtější, tím to bylo těžší.

Kolik máte zákazníků?

Od spuštění na web bez jakékoliv mediální podpory přišlo 7 082 uživatelů. Vytvořili 89 výletů a 168 aktivně oslovilo pořadatele a vyjádřilo zájem se na výlet přidat.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Na naší platformě aktuálně v návaznosti na hloubkové rozhovory s uživateli probíhá vývoj, který do budoucna umožní i výběr a distribuci cestovatelských záloh přímo v platformě, ze kterých budeme brát menší fee za zprostředkování.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Na další měsíce se velmi těšíme, čeká nás ještě více práce s komunitou cestovatelů a hlavně nasazení features, které našim uživatelům ještě více usnadní organizaci cest a komunikaci se svými parťáky. Nechceme prozradit vše, ale máte se na co těšit.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

V posledních měsících jsme se s projektem účastnili startupweekendů a tříměsíčního akceleračního programu 100-Day Challenge v Impact Hubu, po dokončení vývoje produktu se budeme rozhlížet i po zahraničních akcelerátorech a hledat investory, kteří by nám umožnili zamýšlené škálování.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Jako non-tech jsem věděla, že v projektu dlouho nemohu být sama, hledala jsem vhodnou digitální agenturu s dostatkem zkušeností a zázemím, která se se mnou bude na projektu podílet, a našla jsem. Již několik měsíců spolupracuji na projektu s agenturou Studio Iceberg a týmem vedeným Martinem Mikyškou.

Plánujete expanzi?

V současné době je pro nás prioritou pochopit a důkladně otestovat fungování dokončeného produktu na českém a slovenském trhu a mezitím důkladně prozkoumat možnosti vstupů na další trhy. Pro naše uživatele chceme i nadále zachovat jednoduchost produktu, možnost bavit se a domlouvat si cestování jazykem, kterým jsme zvyklí běžně komunikovat, a hlavně – před samotnou cestou mít možnost se potkat face to face a zjistit, zda máme nastavená stejná očekávání, aby plánovaná cesta splnila naše představy.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Všude? [Úsměv.]

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Na startupovém trhu nepůsobíme dlouho, naše největší omyly a domněnky se nám snad zatím úspěšně daří eliminovat ještě před tím, než se dostanou k samotným uživatelům (právě díky neustálé interakci s nimi). To ale neznamená, že nás v budoucnu něco podobného nečeká. Je určitě důležité být neustále otevřený změnám a tzv. se do svého projektu nezamilovat, jen tak pak máte možnost produkt ještě během vývoje někdy i poměrně výrazně měnit a uhýbat od původně zamyšlené funkce a plánovaného fungování. Samotná tvorba a komunikace s uživateli je totiž největší školou.

Diskuze k článku