Startup Týdne #79: Díky Spaceti se už v budově neztratíte

Původně se český startup Spaceti s pobočkami v Praze a Londýně zaměřoval na záchranu lidí v budovách během nouzových situací. Službu ale postupem času posunul mnohem dál a nyní dokáže lidem ušetřit spoustu času s orientací v prostoru a zároveň řešit optimalizaci budov, jejich facility management a náklady na provoz.

„Soustředíme se na klíčové zákazníky s dlouhodobým potenciálem škálovatelnosti. Snažíme se vyhovět jejich potřebám, proto často začínáme s menšími piloty. S některými jednáme o rozšíření řešení i do jiných budov z jejich portfolia,“ popisuje v rozhovoru pro Tyinternety Max Verteletskyi, CEO Spaceti.

Firmě věří i investoři – v letošním květnu získala investici celkově 28 milionů korun od fondu Reflex Capital, za kterým stojí Ondřej Fryc. Na investici se podílel také Radomír Čech, CEO komunikační agentury Fast Forward/Y&R

Vedení startupu: Spoluzakladatelé: Max Verteletskyi (CEO), Ondřej Plevka (CTO), Aakash Ravi (COO), Vladimira Josefiová (CFO), Mario Kamburov (Cloud Architect), Tomáš Barták (Hardware Leader), Patrik Sobek (Creative Director), Maksym Huk (Firmware Developer)

Investor: Reflex Capital, Fast Forward

Konkurence: Jooxter, Indoo.rs, Flowscape

Založeno: 2016

 

Vysvětlete (jednou větou), co Spaceti dělá.

Spaceti digitalizuje budovy s pomocí mobilní aplikace a chytrých zařízení, které společně pomáhají zlepšovat well-being lidí, optimalizovat prostor a šetřit provozní náklady.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Oproti jiným poskytovatelům máme integrovaný hardware, webovou platformu a software s otevřenou API.

Na kterých trzích působíte?

Aktuálně z hlediska zákazníků působíme v České republice, Velké Británii, Německu, Švýcarsku, Švédsku, Polsku a na Slovensku.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Ze začátku jsme se soustředili na záchranu lidí v budovách z nouzových situací. Tehdy jsme se zaměřili na jejich evakuaci k nejbližšímu a bezpečnému únikovému východu. Dnes jsme službu a produkt posunuli dál. Šetříme lidem čas v orientaci v prostoru a také peníze z hlediska optimalizace prostoru, facility managementu a nákladů na provoz budovy.

Kolik máte zákazníků?

Doufáme, že do konce roku přeskočíme hranici 20 zákazníků.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Rosteme celkem rychle, ale zároveň se soustředíme na klíčové zákazníky s dlouhodobým potenciálem škálovatelnosti. Snažíme se vyhovět jejich potřebám, proto často začínáme s menšími piloty. S některými jednáme o rozšíření řešení i do jiných budov z jejich portfolia.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Obecně očekáváme růst poptávky po digitalizaci budov. Zaměříme se na rozšíření funkcionalit software aplikace i hardwarového portfolia senzorů a také začínáme nabízet zvlášť hardware a software. Dále hledáme partnery, kteří s námi rozšíří partnerskou síť, abychom se mohli zaměřit na vývoj technologie jako takové.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Tři čtvrtě roku jsme firmu financovali ze svého. V květnu 2017 jsme získali investici 28 milionů korun od Reflex Capital a Fast Forward. Jsme jim vděční za rady a velkou podporu, kterou nám oba investoři poskytují.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

V současné době máme 21 zaměstnanců z 11 zemí. Sídlíme v Praze, máme pobočku v Londýně.

Spaceti tým

Plánujete expanzi?

Od ledna 2018 plánujeme severní Ameriku. Máme tam nachystané projekty například v New Yorku. Expandujeme do Asie. Oslovují nás z Dubaje, Austrálie a Jižní Afriky. Ale tam uvažujeme jít s partnery.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Chceme být standardem v oblasti digitalizace budov.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Během vývoje vlastního hardwaru jsme narazili kvůli dodávacím lhůtám a zjistili, že spousta věcí nezávisí jen na nás. Například jednou se nám proto takový deploy protáhl do půlnoci.

Diskuze k článku