Startup Týdne #78: Webonio Art, první česká platforma na tvorbu grafiky online

„Dlouho jsme hledali způsob, jak pomoct lidem, kteří budují nebo propagují svou značku online, ale nechtějí čekat na práci grafika. Tak vznikl nápad vytvořit jednoduchý editor, ve kterém vše zvládnou sami,“ popisuje Miroslav Skočdopole začátky projektu Webonio Art.

Webonio Art je podle svých tvůrců první platformou na tvorbu grafiky online pocházející z České republiky, kde má aktuálně přibližně 15 tisíc uživatelů. Ještě letos ale plánuje expanzi do Německa, Polska, Maďarska a Slovenska. Příští rok by pak měly na řadu přijít další země.

„Nezaměřujeme se teď primárně na zisk a prodej, ale na spokojenost uživatelů. Může to znít jako klišé, ale chceme, aby se uživatelé vraceli k tvorbě grafiky na Artu co nejčastěji, takže nás teď spíš zajímá, o kolik času navíc tráví uživatelé v editoru a jaké nové funkce používají. Tržby přesto rostou ve stovkách procent ročně,“ popisuje dále Skočdopole, který odpovídal na dotazy Těchinternetů.

Vedení startupu: Miroslav Skočdopole (Art Director)

Investor: vlastní zdroje

Konkurence: Squarespace, MioWeb

Založeno: 2014

Vysvětlete (jednou větou), co Webonio Art dělá.

Webonio je nástroj na tvorbu grafiky a webových stránek online.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Máme moderní šablony, jednoduchý editor a příznivé ceny. Co se týká online grafiky, naší stěžejní výhodou je to, že si uživatelé zvládnou vytvořit sami, zdarma, za pár okamžiků a v profesionální kvalitě banner, logo nebo třeba příspěvek na sociální sítě.

Team Webonio

Na kterých trzích působíte?

Webonio působí aktuálně v České republice. Do konce roku však plánujeme expanzi do Německa, Polska, Maďarska a Slovenska. Potom se uvidí [úsměv].

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Působíme v IT oboru již delší dobu a vnímáme, že lidé si často řeší svou online propagaci sami s omezenými prostředky a znalostmi. Pamatujeme si naše začátky, víme tedy, jak je důležitá rychlá tvorba grafiky, cena a zároveň profesionalita. Proto nás napadlo vytvořit editor pro běžné uživatele, ve kterém si vytvoří zdarma online grafiku a webové stránky.

Kolik máte zákazníků?

Aktuálně máme asi 15 tisíc uživatelů, toto číslo se ale každý den významně zvyšuje.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Nezaměřujeme se teď primárně na zisk a prodej, ale na spokojenost uživatelů. Může to znít jako klišé, ale chceme, aby se uživatelé vraceli k tvorbě grafiky na Artu co nejčastěji, takže nás teď spíš zajímá, o kolik času navíc tráví uživatelé v editoru a jaké nové funkce používají. Tržby přesto rostou ve stovkách procent ročně.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Do konce roku očekáváme překonání hranice 20 000 uživatelů. Zároveň nás brzy čeká spuštění funkce, kdy si bude možné stáhnout grafiku v PDF a poslat ji do tisku.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Projekt zatím financujeme z vlastních zdrojů.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Aktuálně je nás dvacet, ale rozrůstáme se a hledáme do týmu další nadšené lidi. Pobočky v zahraničí zatím nemáme, ale co není, může být [úsměv].

Plánujete expanzi?

Ano, určitě, v blízké době.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Chceme dělat kvalitní online nástroje pro začínající podnikatele a malé firmy. Za pět let se vidíme mezi špičkou v oboru.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Tak fuck-upů jsme tu měli a máme hodně. Například jsme spustili systém, který měl závažnou chybu – za zpoplatněnou službu nemuseli lidé platit. Zjistili jsme to až po dlouhé době. Samozřejmě reakcí bylo spousta spokojených zákazníků [úsměv]. Ostatním bych poradil tohle: Nedávejte vždycky na to, co se říká v médiích a co vám radí okolí. Zaměřte se na své zákazníky a vytrvejte. Úspěch se dostaví.

Diskuze k článku