Startup Týdne #76: Integromat propojující navzájem nekomunikující online služby

Znáte to, využíváte desítky různých online služeb a aplikací – od internetového bankovnictví přes CRM, cloudové úložiště, účetnictví, sociální sítě, databáze až po e-shopy. Ty ale spolu normálně nekomunikují, vývoj komunikačních můstků stojí klidně i stovky tisíc a vyžaduje neustálou údržbu.

Tenhle problém se snaží vyřešit český Integromat, propojující všechny zmíněné systémy. Bez znalosti programování si sami uživatelé mohou vytvořit integrace a automatizace. Startup tak slibuje šetření peněz, lidské práce i eliminování lidských chyb. Aktuálně má přes 25 tisíc zákazníků, meziměsíční růst tržeb je na úrovni třiceti procent.

„Největším trhem jsou pro nás aktuálně Spojené státy, následovány státy ze západu Evropy. Ve velké míře jsou zastoupeny i země jako Brazílie, Japonsko nebo Indie. Česká republika je počtem zákazníků v pozadí, tak bychom v podstatě českou mutaci nemuseli vůbec mít, ale udržujeme ji z důvodu patriotismu,“ říká s úsměvem CPO Ondřej Gazda, který odpovídal na dotazy Těchinternetů.

Vedení startupu: Pavel Duras (CEO), Patrik Šimek (CTO), Ondřej Gazda (CPO) – tři ze šesti spoluzakladatelů ve vedení společnosti

Investor: Vlastní zdroje

Konkurence: Zapier, Microsoft Flow, IFTTT

Založeno: 2016

Vysvětlete (jednou větou), co Integromat dělá.

Integromat je platforma pro automatizaci lidské práce, propojuje online aplikace a služby, co spolu nekomunikují, a přenáší data mezi nimi – integrace si uživatelé tvoří sami a zcela bez znalosti programování.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Máme velmi pokročilé funkce, které nikdo jiný nemá. Díky nim je možné dělat velmi komplexní integrace, a zcela tak automatizovat online procesy. Umíme zpracovat data i z historie, na rozdíl od ostatních, kteří zpracovávají data od vytvoření dané integrace. Nejsme omezeni počtem aplikací a služeb, na které se umíme napojit. Máme speciální moduly, pomocí kterých se lze napojit na libovolnou REST API nebo SOAP službu. Jednoduše řečeno, pokud nějaká služba má možnost, jak s ní programově komunikovat, je možné ji do Integromatu připojit (až na pár archaických výjimek). Je toho mnohem více, dalo by se o tom mluvit hodiny.

Ondřej Gazda

Na kterých trzích působíte?

Máme dvě jazykové mutace, anglickou a českou. Máme zákazníky z celkem 191 zemí. Největším trhem jsou pro nás aktuálně Spojené státy, následovány státy ze západu Evropy. Ve velké míře jsou zastoupeny i země jako Brazílie, Japonsko nebo Indie. Česká republika je počtem zákazníků v pozadí, tak bychom v podstatě českou mutaci nemuseli vůbec mít, ale udržujeme ji z důvodu patriotismu [úsměv].

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Naše další společnost Integrators se řadu let zabývá integrací podnikových nástrojů a outsourcingem v této oblasti. Viděli jsme, jak složitá a nákladná je tvorba integračních řešení a chtěli jsme to změnit. Začala se rodit myšlenka nástroje pro tvorbu automatizací a integrací bez znalosti programování, kde by si lidé mohli integrace dělat sami za zlomek ceny oproti řešením na míru. Vývoj začal v roce 2012 a Integromat jsme do online světa pustili v květnu 2016.

Kolik máte zákazníků?

Aktuálně lehce přes 25 000.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Platící model jsme spustili v září 2016 a od té doby se nám daří držet měsíční nárůst v tržbách přes 30 procent.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

V rámci vývoje produktu se nyní zaměřujeme na enterprise sféru, chystáme hostovaný Integromat včetně on-premise řešení a whitelabelingu. Také se více zaměříme na Internet of Things, což bude obrovský trh.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Financujeme z vlastních zdrojů.

Team Integromat

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Aktuálně nás je 18, část týmu je v Praze, část v Olomouci. Většina z nás je z České republiky a doplňují nás dva cizinci – jeden z Ukrajiny, druhá z Kanady. Pociťujeme nedostatek pracovní síly, a tak stále hledáme vhodné posily do týmu, zejména programátory, obchodníky a specialisty na marketing.

Plánujete expanzi?

Máme založenou společnost v USA, kde brzy otevřeme pobočku – dosavadní vývoj ukazuje, že je žádoucí, abychom servery a zákaznickou podporu měli i v Americe.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Naším cílem je být jedničkou v oblasti automatizace. Cíl je to velký a bude to náročné. I když máme aktuálně nejlepší produkt (minimálně z pohledu možností, co vše lze udělat), nemusí to tak být na pořád – konkurence jistě nespí. Proto budeme Integromat tlačit neustále dopředu a věřím, že to dokážeme!

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Možná to bude znít divně, ale zatím jsme nic zásadního nepokazili (alespoň z našeho pohledu), tak se ani moc není s čím podělit… Asi to teprve přijde [úsměv].

Diskuze k článku