Startup Týdne #75: Dateio s cílem stát se platformou jako Google AdWords nebo Facebook Adverts

Ondřej Knot pracoval na projektu pro bankovní skupinu, když vznikl nápad dělat card-linked marketing. Společně s Ivanem Dovicou se ale zamysleli – proč to dělat jen pro jednu firmu, když se produkt může nabídnout různým bankám po celém světě?

Takový je zjednodušený vznik startupu Dateio, který provozuje slevové programy pro banky (aktuálně jsou tři v Česku, Rumunsku a na Slovensku). V rámci analýzy transakčních dat nabízí klientům slevové nabídky ve formě cashbacku při platbě kartou.

A zvolený cíl opravdu není skromný. „Chceme, aby se Dateio platforma stala standardem pro cílený marketing stejně, jako jsou dnes Google Adwords nebo Facebook Adverts,“ popisuje v rozhovoru pro Tyinternety Ivan Dovica.

Vedení startupu: Ondřej Knot (CEO a co-founder), Ivan Dovica (COO a co-founder)

Investor: Bolt Start Up Development a.s., J&T Ventures, uzavřený podílový fond, angel investoři

Konkurence: Cardlytics, Edo Interactive.

Založeno: 2013

Vysvětlete (jednou větou), co Dateio dělá.

Provozujeme slevové programy pro banky, ve kterých díky analýze transakčních dat nabízíme klientům jedinečné slevové nabídky ve formě cashbacku při platbě kartou (tj. bez použití kupónů a věrnostních kartiček).

V čem jste lepší než vaše konkurence?

V Dateio řešíme Card Linked Marketing komplexně, dá se říci, že „end to end“. Domlouváme slevové nabídky s obchodníky, věnujeme se datové analytice a algoritmům pro doporučování slev a současně je pro nás důležitý uživatelský zážitek klienta a také správná informovanost klienta o pro něj zajímavých slevách.

Ondřej Knot a Ivan Dovica

Na kterých trzích působíte?

Aktuálně působíme v České republice, na Slovensku a v Rumunsku. Rozšiřování za hranice je při tom výzva, protože je potřeba se dohodnout s každou bankou zvlášť a vybudovat lokální obchodní zastoupení.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Ondřej (druhý zakladatel) pracoval na projektu pro jednu velkou bankovní skupinu, při kterém řešili digitální strategii. Právě tehdy vznikl nápad dělat card-linked marketing, ale proč ho dělat pro jednu banku, když s vlastní firmou můžeme produkt nabídnout různým bankám po celém světě? A proto jsme založili Dateio.

Kolik máte zákazníků?

Program plně běží už ve třech bankách, klientská základna je tedy poměrně široká. Dalších šest bank se připravuje na spuštění a s nimi stovky tisíc dalších klientů. Už aby to bylo [úsměv].

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Aktuální prioritou je pro nás získat co nejvíce bank. Do konce roku rozšíříme naši působnost z jedné banky (v roce 2016) na čtyři. Do budoucna plánujeme tempo růstu udržet a expandovat do dalších zemí v CEE regionu.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

V příštím roce plánujeme zejména zvýšit pokrytí bank a klientů na trzích, kde již působíme, a postupně začít jednání na nových trzích. V České republice a na Slovensku bychom měli mít dostatečné pokrytí, aby spolupráce s námi byla zajímavá pro všechny obchodníky.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Máme za sebou seed investici od angel investorů a dvě kola investování od J&T Ventures a Bolt Start Up Development. Dohromady více než 1,5 milionu eur.

Část teamu Dateio

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Náš tým má okolo 20 lidí. Většina z nás pracuje v Praze v Impact Hubu, několik kolegů máme v Brně. Samozřejmě obchodní týmy máme také na Slovensku a v Rumunsku.

Plánujete expanzi?

Ano, postupně bychom chtěli obsadit CEE region, ale nebojíme se expanze i dále [úsměv].

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Chceme, aby se Dateio platforma stala standardem pro cílený marketing stejně, jako jsou dnes Google AdWords nebo Facebook Adverts.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Při spolupráci s korporacemi všechno trvá déle, než jsme čekali. Například s jednou z bank připravujeme spuštění už rok a půl a ještě minimálně půl roku to trvat bude. Původní odsouhlasený plán byl přitom spustit program za 9 měsíců. Ale lepší později než vůbec! Pro takové případy je potřeba se vyzbrojit trpělivostí, vytrvalostí a finančním plánem B.

Diskuze k článku