Startup Týdne #72: Virtooal, virtuální zrcadlo pro e-shopy s investicí od Víta Endlera z Mall Group

Virtuální zrcadlo funguje přesně tak, jak to zní – zákazníci si přes mobil virtuálně vyzkouší to, co nemají reálně v ruce. Stačí jim k tomu mobil a vlastní fotka. Slovenský startup Virtooal ještě v dubnu oznámil investici od Víta Endlera, bývalého generálního manažera Mall.cz.

„Já jsem se do projektu vložil na začátku roku 2017. Virtuální zrcadlo řeší problémy, se kterými jsme se potýkali u našich e-shopů, a myslím, že se jedná o nástroj, který e-shopům pomůže přesvědčit zákazníka k nákupu,“ říká Endler v rozhovoru pro Tyinternety.

Aktuálně má Virtooal přes pět set zákazníků, z čehož je přibližně padesát platících, zbytek funguje na free verzi. Klienti jsou ze Spojených států, Velké Británie, Německa i Vietnamu, vše je ale dělané z České republiky a Slovenska.

Vedení startupu: Ondřej Bagin (CEO), Peter Soos (Chief systém architekt), Vít Endler (strategický poradce)

Investor: Vít Endler

Konkurence: Modiface.com, FittingBox.com

Založeno: 2008, ale pro novou éru a nový směr rok 2017

Vysvětlete (jednou větou), co Virtooal dělá…

Virtooal je elektronický plugin, který přibližuje zážitek z nakupování na internetu reálnému nákupu v kamenném obchodě. Lze si to představit jako zrcadlo, před kterým si zkoušíte brýle, make-up, příčesky, oblečení.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Většina naší konkurence se nezaměřuje na koncového zákazníka, ale soustředí se na implementaci svého softwaru velkým korporacím se zaměřením na jednu specifickou oblast, například brýle anebo make-up. Virtooal se zaměřuje na e-shopy a poskytnutí generálního pluginu „virtuálního zrcadla“, které stejně jako reálné zrcadlo zobrazí vše, co si na sebe navléknete.

Vít Endler

Na kterých trzích působíte?

Máme globální produkt, a tak naše působení není regionálně omezeno. Máme zákazníky ze Spojených států, Velké Británie, Německa, ale třeba i z Vietnamu. Vše nicméně děláme z Čech a ze Slovenska. Budoucnost vidíme v trzích Spojených států a Asie, a pak budeme pravděpodobně zakládat zastoupení v těchto oblastech.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Zakladatelé Ondřej Bagin a Peter Soos se věnují různým internetovým projektům na Slovensku a v Maďarsku. Provozují také e-shop happyhair (v CZ, SK, HU a PL), pro který vyvinuli nástroj virtuálního zrcadla. V jejich e-shopu to začalo výborně fungovat, a tak se rozhodli to dál rozvinout a tím vznikl samostatný projekt Virtooal.com.

Já jsem se do projektu vložil na začátku roku 2017. Virtuální zrcadlo řeší problémy, se kterými jsme se potýkali u našich e-shopů, a myslím, že se jedná o nástroj, který e-shopům pomůže přesvědčit zákazníka k nákupu.

Kolik máte zákazníků?

Aktuálně přes 500 zákazníků, z čehož je zhruba 50 platících. Platící zákazník má měsíční subscription, zbytek funguje na free verzi.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Pro tento rok se budeme pohybovat v řádech desítek tisíc eur. Příští rok plánujeme dosáhnout zhruba šesti až sedminásobku letošního obratu a následující rok bychom chtěli dosáhnout obratu jednoho milionu eur.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Prioritou pro tento rok je dosáhnout vyrovnaného hospodaření a pozitivního cash flow. V dalších letech bude záležet na rychlosti expanze, ale v našich plánech je mít profitabilní firmu, která bude generovat zisk. Nechceme firmu budovat na ohromném růstu s vidinou, že ji někdy v budoucnu prodáme, a do té doby ji budeme stimulovat penězi investorů.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Do firmy jsem vstoupil v dubnu letošního roku jako andělský investor. Financování, které jsem poskytl, nám pomůže firmu posunout k vyrovnanému hospodaření a výrazně ji zprofesionalizovat. Nyní hledáme dalšího investora, jehož peníze chceme použít na expanzi, a to jak produktovou (do segmentu fashion e-commerce), tak regionální s hlavním zaměřením na trhy USA a Asie.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Aktuálně máme velmi malý tým (5 lidí) a všichni sídlí na jednom místě. V budoucnu uvažujeme o zastoupení na hlavních trzích. Naše představa je mít hlavní pobočky v USA, Evropě a v Asii a pro jednotlivé země obchodní zastoupení.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Naším cílem je být globálně rozšířenou službou pro beauty a fashion e-commerce a být součástí většiny e-commerce řešení pro výše uvedené produkty.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuckupu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Ten velký fuckup nás teprve čeká. Spousty malými jsme samozřejmě prošli. Ale podle mě se bez toho budování firmy neobejde. Záleží pouze na velikosti a jestli to firma ustojí a nebo neustojí…

Diskuze k článku