Startup Týdne #67: Attendu pro bezstarostný event management

Experiment pro klienta, ze kterého vznikl samostatný startup. České Attendu pomáhá event managerům s časově náročnými úkony, spojenými s organizováním B2B akcí. Spuštěno bylo teprve v polovině května – klientů má ale několik nižších desítek a působí jen na českém trhu, na kterém je letošní rok klíčový pro upevnění pozice.Příští rok by pak měla na řadu přijít zahraniční expanze v Evropě, momentálně startup mapuje okolní trhy ve střední Evropě. Proto se aktuálně financuje z vlastních zdrojů, vstup investora do firmy zvažuje až během pozdějšího škálování.

Za Attendu na dotazy TěchInternetů odpovídal Milan Worsch.

attenduVedení startupu: Milan Worsch, Marek Mensa

Investor: Vlastní zdroje

Konkurence: Zkipster, Boomset, Weemss

Založeno: 2016

Vysvětlete (jednou větou), co Attendu dělá.

Attendu pomáhá event managerům s časově náročnými úkony, spojenými s organizováním B2B akcí.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Náš software je jednoduchý na obsluhu a zároveň cenově dostupný i pro menší firmy. Oproti zahraniční konkurenci je výhodou přizpůsobení mailingu českému jazyku. Attendu se tak umí postarat o personifikovaná oslovení, která jsou zároveň v souladu se správným pravopisem. V e-mailové komunikaci je také možné odesílat odlišné zprávy anglicky mluvícím hostům.

Vlevo Milan Worsch a Marek Mensa

Na kterých trzích působíte?

V současnosti působíme pouze na českém trhu.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Attendu vzniklo jako experiment, který jsme s naší digitální agenturou uskutečnili před dvěma roky na firemní akci našeho klienta. Vytvořili jsme jednoduchou mobilní aplikaci, která hosty odbavovala skenováním QR kódů na jejich visačkách. Pro porovnání však klient pověřil dvě hostesky, aby jednotlivé hosty odbavovaly i tradičním papírovým způsobem. Přibližně po 20 minutách bylo rozhodnuto, papírům odzvonilo.

Kolik máte zákazníků?

Attendu bylo oficiálně spuštěno v polovině května. V současnosti je počet klientů v řádu nižších desítek.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Náš vstup na trh je poměrně čerstvou záležitostí, takže nyní nedokážeme odpovědět přesnými čísly. Zájem ze strany firem a event managerů je však nad naše očekávání.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Letošní rok bude klíčový pro upevnění pozice na českém trhu. Do konce roku máme naplánované velké množství eventů, zejména galavečerů a konferencí. Konstantně také pracujeme na samotném vývoji softwaru. Na podzim plánujeme představení nových unikátních funkcí, které potěší jak event managery, tak samotné hosty.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Firmu jsme rozběhli kompletně z vlastních zdrojů. Do budoucna zvažujeme, v rámci expanze, vstup investora do firmy.

attendu

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte také pobočky v zahraničí?

Nyní náš core tým čítá 6 lidí, ale dále spolupracujeme externě s několika dalšími. Kanceláře máme v Praze, nedaleko Pankráce.

Plánujete expanzi?

Určitě plánujeme. V průběhu příštího roku bychom se rádi posunuli za hranice ČR. Momentálně mapujeme trhy střední Evropy.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Attendu se stane nezbytnou součástí B2B akcí. Event managerům bude pomáhat s podrobnou analýzou akcí a postupným zvyšováním úspěšnosti.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

S žádným „fuck-upem“ v pravém slova smyslu jsme se zatím díkybohu nesetkali. Krušné období pro nás však bylo období testingu, kdy jsme měli více práce, než jsme očekávali, a tak trochu náhodou se nám podařilo datum oficiálního launche splnit.

Diskuze k článku