Startup Týdne #58: RedCrox, platforma dělající z nakupujících sázkaře

Spolupracuje s více než 300 značkami, uživatele má v 17 zemích, různé části týmu sídlí od Almaty v Kazachstánu přes iránský Teherán po Prahu, odkud je řízen. Startup RedCrox je e-commerce projekt, údajně první svého druhu na světě, a nemá tak konkurenci.

O co vlastně jde? Funguje jednoduše – registrovaní uživatelé nahrají svou účtenku z internetového nebo kamenného obchodu, který je partnerem projektu. Zkusí uhádnout výsledek následující sportovní události nebo v soutěži na stránkách. A pokud uhodnou správně, dostanou utracené peníze zpět.

V letošním roce plánuje expanzi do USA, Ruska, Indie nebo Austrálie a dlouhodobější cíl je jasný. „Uděláme maximum pro to, aby naše výsledky dovedly RedCrox do NASDAQ,“ říká Stephen John Alexander Flanagan, zakladatel a CEO.

redcroxVedení startupu: Stephen John Alexander Flanagan (zakladatel a CEO)

Investor: Vlastní zdroje a crowdfunding

Konkurence: není

Založeno: 2013

Vysvětlete (jednou větou) co RedCrox dělá.

Jedná se o unikátní e-commerce projekt, který umožní vyhrát 100 % CashBack v hodnotě účtenky za nákup v jakékoli z partnerských prodejen díky správnému tipu výsledku sportovních utkání, reality show či dalších soutěží.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Jsme jedineční. RedCrox je první e-platforma svého druhu a nemá na světě konkurenci.

Stephen John Alexander Flanagan

Stephen John Alexander Flanagan

Na kterých trzích působíte?

V současnosti RedCrox působí na několika trzích Evropské unie – v České republice, na Slovensku a v Bulharsku, částečně pak i ve Španělsku, Francii a Velké Británii.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Účtenky za nákupy dostáváme denně všichni. Tak proč z toho neudělat pro zákazníky hru a neproměnit běžné nakupování v zábavu? Naše převratná nákupní platforma přináší uživatelům jako první na světě šanci vyhrát zpět 100 procent částky z provedených nákupů s nulovým rizikem. Účtenky z nákupů u partnerů RedCrox je možné využít při tipování výsledků sportovních akcí, reality show a dalších soutěží. Zákazník má plnou kontrolu nad tím, co si k tipu vybere, aniž by musel vynaložit další finanční prostředky. Pokud vyhraje, získá celou částku na účtence zpět – 100 % CashBack.

Kolik máte zákazníků?

Spolupracujeme s více než 300 globálními i lokálními značkami a máme uživatele ze 17 států.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Jsme na začátku, ale můžu říct, že tržby rostou rychle. Naším cílem je nejen navyšovat tržby díky expanzi do dalších států, ale i udržovat stabilitu a růst na trzích, kde již působíme. Očekáváme, že v roce 2017 dosáhneme v účtenkách hrubého obratu ve výši jedné miliardy korun.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Letošní i následující rok 2018 budou klíčové pro naši počáteční expanzi. Snažíme se prorazit na klíčové trhy, které nám přinesou miliony nových uživatelů.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Projekt jsme v době založení financovali z vlastních zdrojů až do prosince roku 2016, kdy proběhla jeho první fundraisingová kampaň. Prozatím RedCrox získal investici přesahující pět milionů korun prostřednictvím crowdfundingové platformy Fundlift.cz. Významný podíl na této částce má příspěvek 2 milionů korun, který představuje český crowdfundingový rekord v jednorázové investici od individuálního investora. Získané prostředky budou využity pro zvyšování prodejů, marketingové aktivity a na podporu vývoje softwaru.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Tým je rozdělen na interní a externí. V Praze sídlí tzv. back office, odkud společnost řídíme. RedCrox IT tým je zastoupen i v Teheránu v Íránu a v Almaty v Kazachstánu. Další tým máme v Moskvě, kde se připravujeme na launch na konci léta, nebo v Texasu – tam zase založíme naši hlavní pobočku pro Severní Ameriku.

Plánujete expanzi?

Roku 2017 plánujeme expanzi do USA, Ruska, Polska, Bulharska, Indie a Austrálie. V poslední době se RedCrox tým za tímto účelem rozrostl o několik špičkových expertů a externích poradců, jako jsou Tom Kent (dříve Expedia a Avast), Roman Cabálek (dříve Microsoft), Martin Dybal (dříve PPF a P&G) a Alexey Badaev (dříve ruský Apple). Na cestě k expanzi nám pomáhají i marketingové agentury Striker a STRV, s nimiž spolupracujeme. Věřím, že s mezinárodním týmem zkušených profesionálů, který má RedCrox k dispozici, můžeme naplnit i naše globální ambice.

Kde svůj start-up vidíte za pět let?

Uděláme maximum pro to, aby naše výsledky dovedly RedCrox do NASDAQ.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Mnohokrát, je to přirozená součást podnikaní. Pokud bych znal universální recept, jak předcházet fuck-upům, určitě bych byl už dávno miliardářem. Mnoho lidí ze start-upového prostředí se snaží učit mladé podnikatele, jak založit další Facebook nebo Uber. Podle mě je to nesmysl. Každý si musí sám projit utrpením provázející podnikání a nějakým fuck-upem, který ho dostane na výsluní.

Diskuze k článku