Startup Týdne #57: Corinth díky interaktivním 3D pomůckám posouvá školy do 21. století

Jak posunout výuku základních a středních škol do jednadvacátého století? Příkladem může být český startup Corinth, který vyvíjí interaktivní 3D pomůcky pro výuku přírodních věd. Jeho aplikace obsahuje již více než tisíc výukových modelů, validovaných odborníky z Univerzity Karlovy nebo Stanford University.

Různé verze aplikací startupu ve světě používají tisíce uživatelů a díky partnerství s HP je předinstalován do každého zařízení z jejich produktových řad. Což jsou statisícová čísla ročně.

„Aplikaci Corinth primárně nabízíme školám a v tuto chvíli máme platící zákazníky hlavně na trzích střední Evropy jako je Česká Republika, Polsko nebo Slovensko. Ale platící zákazníky máme i v Latinské Americe (např. Chile) a USA,“ říká v rozhovoru pro TyInternety Matouš Tlapák, provozní ředitel.

Corinth Logo singleVedení startupu: Ondřej Homola (CEO)

Investor: Privátní

Konkurence: Konkurenci nesledujeme, raději se věnujeme rozvíjení produktu a naší vize

Založeno: 2011

Vysvětlete (jednou větou), co Corinth dělá.

Corinth se zabývá vývojem interaktivních 3D pomůcek pro výuku přírodních věd (biologie, geologie, chemie, fyzika, matematika a další) na základních a středních školách.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Snažíme se nemarnit čas srovnáváním se s ostatními a raději se soustředíme na rozvoj našeho produktu a naší vize. V tuto chvíli naše aplikace obsahuje více než 1000 výukových interaktivních 3D modelů, které jsou validované odborníky z renomovaných institucí jako Univerzita Karlova nebo Stanford University, a je dlouhodobě testovaná se vzdělávací komunitou po celém světě. Je pro nás důležitější, jakým způsobem pomůžeme učitelům a studentům při učení, než sledování konkurence.

Matouš Tlapák

Matouš Tlapák

Na kterých trzích působíte?

V tuto chvíli se soustředíme primárně na Českou republiku a Slovensko, nově se také více zaměřujeme na Polsko. Důležité jsou pro nás také trhy ve východní a jihovýchodní Evropě. Pilotní projekty naší aplikace pak běží na školách po celém světě.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Vzdělávání jako obor je konzervativní a inovace do něj pronikají jen velmi zvolna. Zároveň ale poskytuje obrovskou příležitost, které se chtěli naši dva zakladatelé Ondřej Homola a Daniel Sklář chopit za použití počítačové 3D grafiky. Interaktivní 3D modely jsou totiž proti běžným obrázkům nebo videím názornější a přispívají k lepšímu uchovávání vědomostí u studentů. V uvozovkách tedy stačilo vzít skvělé schopnosti grafika Daniela Skláře a zkušenosti z byznysu Ondřeje Homoly a Corinth byl na světě.

Kolik máte zákazníků?

Různé verze našich aplikací používá ve světě na tisíce uživatelů. Například díky partnerství s HP je Corinth v rámci HP School Pack 2.0 předinstalován do každého zařízení z jejich školních produktových řad, což jsou statisícová čísla ročně. Aplikaci Corinth primárně nabízíme školám a v tuto chvíli máme platící zákazníky hlavně na trzích střední Evropy jako je Česká Republika, Polsko nebo Slovensko. Ale platící zákazníky máme i v Latinské Americe (např. Chile) a USA.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Díky nově definovaným dotacím EU je teď šance, že si v ČR vzdělávací aplikaci Corinth budou moci koupit i další školy. Do dvou tří let bychom chtěli být zhruba v tisícovce škol. Také se nám podařilo najít velmi schopného partnera v Polsku, který nám nyní pomáhá s rozvojem byznysu v této zemi.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

V tuto chvíli máme privátního investora.

Corinth

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Velikost našeho týmu se pohybuje kolem 12 lidí ve dvou pobočkách v Praze a Brně.

Plánujete expanzi?

V tuto chvíli se snažíme upevnit si pozici v rámci České Republiky a Slovenska a chceme prohloubit naše aktivity v Polsku. Následně chceme pronikat na trhy ve východní a jihovýchodní Evropě jako Chorvatsko, Slovinsko, Rumunsko či Maďarsko.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Za pět let bychom chtěli být stabilním hráčem v regionu, který i nadále udává směr inovací a aplikuje nejnovější technologie ve vzdělávání. Chtěli bychom, aby Corinth byl běžnou součástí výuky přírodních věd na základních a středních školách a tím v důsledku přispěli ke zvýšení oblíbenosti těchto předmětů, které mnohdy nejsou pro studenty příliš atraktivní.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Selhání, i ta fatální, ke startupům patří a podle mě neexistuje univerzální rada, jak jim zabránit. Důležité je si z každého selhání vzít ponaučení, které v budoucnu může vést k lepším rozhodnutím. My jsme měli to štěstí, že jsme se nikdy nedostali do takové krize, která by hrozila zánikem firmy. To neznamená, že nechybujeme, ale jsme schopni chyby včas rozpoznat, poučit se z nich a tím posouváme celou společnost dál.

Diskuze k článku