Startup Týdne #56: Změna loterijního zákona + motivace zákazníků = Rondo.cz

Lukáš Vršecký donedávna působil jako šéf B2B oddělení Alza.cz. Se začátkem letošního roku se ale pustil do vlastního projektu Rondo.cz, ve kterém se snaží kombinovat věrnostní programy a motivační systémy určené e-shopům a dalším retailovým společnostem.

Zákazníky se snaží díky hrám motivovat k častějším nákupům či je odměnit za věrnost. Už tedy nemusí střádat body nebo slevové kupóny a navíc čekat několik měsíců, systém Rondo.cz funguje na základě bodů, které se vkládají do hry. Mezi zákazníky startupu se řadí třeba ASUS, JVS Group nebo Top4Sport.

Načasování spuštění na začátek roku 2017 souvisí se změnou loterijního zákona, který dříve reguloval spotřebitelské soutěže. Doposud byly dovoleny pouze takové, v nichž souhrn nepeněžitých výher za rok nepřesáhl 200 tisíc korun a hodnota jednotlivé výhry nepřekročila 20 tisíc. To již ale neplatí – marketingové soutěže nepodléhají zákonu o hazardních hrách, ale o ochraně spotřebitele.

RondoVedení startupu: Lukáš Vršecký (jednatel)

Investoři: Tomáš Kučera, Jan Hřebabecký

Konkurence: Konkurence Ronda v pravém slova smyslu neexistuje, na konkurenci vlastně teprve čekáme

Založeno: 1. 1. 2017

Vysvětlete (jednou větou) co Rondo.cz dělá.

Rondo.cz je inovativní věrnostní platforma se stále rostoucí komunitou svých členů, která dokáže měnit nákupní preference spotřebitelů a zlepšovat hospodářské výsledky zapojených obchodních partnerů.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Rondo umí nahradit stávající věrnostní programy, které většinou nutí své uživatele sbírat po dlouhou dobu body, za které v drtivé většině získají odměnu, o kterou ani nestojí. S Rondem můžete naopak i za malý nákup nebo interakci na webu dosáhnout na hodnotnou odměnu. A to vše formou napínavé a zábavné online hry, kterou můžete hrát kdekoliv a kdykoliv. Vyhrát na Rondo.cz můžete navíc už v den připsání bodů, tzv. Rondonů, na svůj účet.

Partnerům pak Rondo.cz umožňuje získat také zcela nové zákazníky nebo více spokojených zákazníků. Prostřednictvím Rondo.cz také zvyšujeme výkon reklamních kampaní, cross-sellingu i up-sellingu. Partnerům můžeme pomoci i s uvedením nových produktů na trh nebo získat více zpětné vazby od svých zákazníků.

Tomáš Kučera, Lukáš Vršecký a Jan Hřebabecký

Tomáš Kučera, Lukáš Vršecký a Jan Hřebabecký

Na kterých trzích působíte?

Rondo začíná, a tedy aktuálně působí pouze na českém trhu.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Nápad se zrodil v mojí hlavě. Dlouho jsem přemýšlel, jak nahradit věrnostní systémy a účinněji motivovat zákazníky k dalším nákupům. Celou myšlenku umožnila až změna legislativy 1. 1. 2017. Nápad pomohli zrealizovat investoři Tomáš Kučera a Jan Hřebabecký a díky týmové spolupráci jsme dotáhli myšlenku až k realizaci.

Kolik máte zákazníků?

Běžíme teprve měsíc a naplno až od dubna, kdy spouštíme celorepublikovou marketingovou kampaň. V současné době máme přes 67 000 aktivních uživatelů a stále rosteme. Věřím, že naučíme každého spotřebitele mít radost z každého nákupu.

Jaké jsou vaše tržby/prodeje/zisky a jakým tempem rostou?

Do černých čísel by se měl projekt dostat v průběhu roku 2018. Aktuálně teprve vstupujeme na český trh, a tudíž nedokáži na tento dotaz efektivně odpovědět s daty.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

V dubnu jsme spustili celorepublikovou kampaň, která oficiálně zahájila vstup platformy Rondo na český trh. Integrujeme nové partnery, přidáváme hodnotné výhry včetně supervýher a očekáváme výrazný růst zájmu uživatelů.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Financování probíhá z vlastních zdrojů, dvou spolumajitelů a členů týmu Tomáše Kučery a Jana Hřebabeckého.

Rondo

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Náš tým má k dnešnímu dni okolo 15 lidí a spolupracujeme s celou řadou externích subjektů. Máme rádi domácí prostředí, kde se všichni dobře známe a můžeme vzájemně spolupracovat. Sídlíme proto na jednom místě v Praze blízko přírody.

Plánujete expanzi?

Ano plánujeme. Zjišťujeme potenciál v dalších zemích. Ale určitě nechceme nic uspěchat.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Prvně bych náš projekt nenazval klasickým startupem, už jen z toho důvodu, že nehledáme žádné investory. Ale samozřejmě v širším hledisku se za startup můžeme považovat, jedná se o zbrusu nový nápad a produkt fungující v digitálním prostředí. Věříme, že nejdéle za pět let budeme jedničkou mezi motivačními a věrnostními systémy v ČR, navíc s dalšími rozšířenými funkcemi a přínosy a navíc s přesahem do sousedních zemí, které už u nás naši stávající partneři poptávají.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Nevíme, co to je? Asi se nám to nestalo [úsměv].

Diskuze k článku

  • Martin

    Rondo je výborná platforma – pokud si ji chcete zkusit, nabízím svůj osobní link pro registraci : rondo.cz/dratwicz

    Po registraci potvrďte své telefonní číslo a dostanete 700 rondonů do začátku (a já 500).