Startup týdne #51: Nástroj pro interaktivní prezentování Slido, se zákazníky jako Uber, Netflix a Adobe

sli.do

Pokud často jezdíte na konference, určitě jste již na Slido někdy narazili. Tento nástroj umožňuje publiku klást dotazy nebo názory v reálném čase, čímž přispívá k větší interaktivitě. Využit byl již na více než 30 tisících různých akcích ve více než 120 zemích světa.

Mezi jeho zákazníky patří třeba Uber, Netflix, Booking, Adobe nebo Lufthansa, za loňský rok v tržbách získal 1,3 milionu eur (35 milionů korun) – což znamenalo meziroční nárůst o 300 procent.

Se sídlem v Bratislavě patří Slido mezi nejznámější slovenské startupy. „Chceme budovat stabilní světovou firmu ze Slovenska, rozvíjet kvalitní produkt, a hlavně pomáhat měnit způsob, jakým se lidé vzdělávají,“ říká František Krivda, jeden ze zakladatelů mající na starosti design a růst, v rozhovoru pro TyInternety.

slido logoVedení startupu: Peter Komorník (CEO); Co-founders: František Krivda (Design/Growth), Peter Slivka (CTO)

Investor: Anton Zajac, Angel investors: Ken Ryan, Martin Valovský

Konkurence: Pigeonhole, Glisser

Založeno: Květen 2012, hned po StartupWeekendu

Vysvětlete (jednou větou) co Slido dělá.

Slido je platforma, která umožňuje sbírat otázky a názory publika na konferencích a eventech v reálném čase, čímž přispívá k větší interaktivitě události.

František Krivka SlidoV čem jste lepší než vaše konkurence?

Slido je velmi jednoduché na používání (účastníci nemusí stahovat žádnou aplikaci) a cenově dostupné. Jsme hrdí na svou uživatelskou podporu – jsme připraveni okamžitě nejenom pomoct, ale i poradit, jak klientovi reálně zlepšit událost.

Na kterých trzích působíte?

Celý svět, ale hlavně Spojené státy, Velká Británie a Asie.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Náš co-founder Peter Komorník potřeboval způsob, jak dělat jeho přednášky na vysoké škole efektivněji. Proto vymyslel tool, který umožňoval dávat feedback prezentujícím. Následně se z toho vyformoval nástroj pro oblast event technology.

Kolik máte zákazníků?

Spolupracujeme s top klienty jako Uber, Netflix, Booking, Adobe nebo Lufthansa a pomohli jsme proměnit více než 30 tisíc (reálných) událostí ve více než 120 zemích světa. Slido se používá hlavně na interní meetingy a eventy, ale i různé konference.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Za rok 2016 jsme dosáhli revenues 1,3 milionu eur a meziročně rosteme asi o 300 procent.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Potenciál trhu je opravdu velký, očekáváme další růst.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Na začátku jsme měli angel investory a eraly-stage investici od Antona ZajaceEsetu. Momentálně se nám daří růst díky našim revenues, za což jsme opravdu vděční všem, kteří nás od začátku podporovali.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Momentálně máme 58 lidí, z toho asi čtvrtinu v zahraničí. Headquarters zůstává v Bratislavě, kterou spolu se Slovenskem máme velmi rádi a chceme tady budovat give-back kulturu, chceme sdílet naše know-how.

Team Slido

Plánujete expanzi?

Expanze probíhá přirozeně. Sledujeme a vyhodnocujeme země a hlavní města, kde se nejvíc používá Slido.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Chceme budovat stabilní světovou firmu ze Slovenska, rozvíjet kvalitní produkt a hlavně pomáhat měnit způsob, jakým se lidé vzdělávají.

Diskuze k článku