Startup Týdne #50: Kontentino, nástroj pro správu social media obsahu

Kontentino

Slovenské Kontentino původně vzniklo jako interní nástroj reklamní agentury Triad Advertising, které na trhu chybělo dostatečně intuitivní řešení splňující požadavky agentury. A to mimo jiné i cenově. Později nástroj nabídli taky jiným agenturám a firmám, přičemž díky pozitivnímu feedbacku se z Kontentina nakonec stala samostatní firma.

Momentálně má více než 700 denních uživatelů ve čtrnáctí zemích, v plánu však je další velká expanze. Během letošního roku chce startup mít více než pět tisíc denních uživatelů a tržby na úrovni mezi 50 a 70 tisíci eur.

„Věříme, že z Kontentina bude globální produkt, který bude mít v komunitě social media marketérů z celého světa pevné místo a zastoupení,“ říká v rozhovoru pro TyInternety Bohumil Pokštefl, COO firmy.

kontentino logoVedení startupu: Bohumil Pokštefl (Chief Operations Officer)

Investor: Triad Advertising

Konkurence: Buffer, Hootsuite, Gain App

Založeno: 2015

Vysvětlete (jednou větou), co Kontentino dělá.

Kontentino je přehledný nástroj na plánovaní a schvalování social media obsahu pro týmy a agentury.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Bylo vytvoření social media managery pro social media managery. Ale i pro jejich klienty, kteří na rozdíl od komplikovaných toolů Kontentino opravdu používají. Perfektně kopíruje tvořivý a schvalovací proces v agentuře či social media týmu.

Ostatní nástroje jsou robustní, zbytečně komplikované a zaměřené na různé části social media. Tím, že je Kontentino specializované zejména na tvořivý a schvalovací proces, má například reálný náhled všech typů postů na Facebooku, což ostatním nástrojům chybí.

Bohumil Pokštefl

Bohumil Pokštefl

Na kterých trzích působíte?

Máme klienty ze 14 zemí od Austrálie po Severní Ameriku. Samozřejmě, nejvíc agentur je z České republiky a Slovenska.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Kontentino bylo nejdřív vyvinuto jako interní nástroj reklamní agentury Triad Advertising. Vzniklo, protože na trhu nebylo dostatečně intuitivní řešení, které by splňovalo všechny požadavky agentury a zejména, všechny dostupné nástroje byly strašně drahé.

Později se majitelé rozhodli Kontentino nabídnout taky jiným agenturám a firmám. Po pozitivních odezvách a díky organickému růstu se z Kontentina stala samostatní firma.

Kolik máte zákazníků?

Máme více než 700 denních uživatelů (social media manažery, grafiky, klienty…), kteří spravují více než dva tisíce social media stránek. Doteď bylo v Kontentinu vytvořených už více než 70 tisíc postů.

Mezi naše zákazníky patří značky jako BMW Austria, které si přes Kontentino kontroluje své lokální dealery, Kozel, který přes nás spravuje a překládá posty do 12 zemí (od Anglie po Gruzii), či Pixel Federation, kteří mají na svých fan page více než 3 miliony fanoušků a jejich hry denně hraje přes 2,5 milionu hráčů.

Jaké jsou vaše tržby/prodeje/zisky a jakým tempem rostou?

Velkou část minulého roku jsme ještě Kontentino vylepšovali, s prvními desítkami early-users. Větší marketingové aktivity jsme začali dělat v lednu 2017. Do té doby jsme rostli víceméně organicky, s měsíčním nárůstem kolem 30 procent.

V lednu tohoto roku jsme měli tržby, které byly vyšší než za celý rok 2016. Brzy však spouštíme velké online kampaně, takže se na samotný růst několikanásobně zvýší. Na což se velmi těšíme [úsměv].

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Věříme, že v roce 2017 dosáhneme tržby mezi 50 tisíc a 70 tisíci eur. Také náš reálný odhad je mít nad pět tisíc aktivních denních uživatelů.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Zatím jsme si vystačili s financemi, které do Kontentina na začátku vložil Triad Advertising. Letošní růst je taky plánovaný z těchto zdrojů, a podle toho, jakou získáme trakci, budeme hledat potenciálního investora. Zatím ho není třeba.

Kontentino

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Momentálně má náš tým sedm členů a většina z nás sedí na jednom krásném místě pod hradem Devín [městská část Bratislavy – pozn. redakce].

Plánujete expanzi?

Ano, tento půlrok se chceme zaměřit na severní Evropu a země Beneluxu, jelikož nám odsud přichází mnoho pozitivních feedbacků. Taky jdeme zkusit nové trhy jako jižní Evropa, UK a Severní Amerika.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Jelikož se svět social media mění z měsíce na měsíc, je těžké říct, co bude za pět let. Věříme, že z Kontentina bude globální produkt, který bude mít v komunitě social media marketérů z celého světa pevné místo a zastoupení.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“?

Musím zaklepat na dřevo, ale žádný větší fuckup se nám zatím nepodařil. Milá příhoda se nám stala před měsícem, když jsme se chystali naše zákazníky informovat o změně cen, z čehož se lidi ne vždy těší. Připravili jsme samozřejmě newsletter s krásnou grafikou.

No a když jsme uživatelům poslali e-mail s touto informací, nevšimli jsme si, že byly všechny sumy identické. Tak velmi jsme se soustředili na vizuál, až jsme si nevšimli toho nejdůležitějšího. Zajímavostí je, že při interním schvalování grafiku vidělo asi 6 našich lidí a všichni tuto chybu přehlédli. Jakmile jsme si toho všimli, promptně jsme informovali naše klienty o této chybičce. Ti to vzali s úsměvem a většina z nich si nás předplatila na další rok.

Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Fuck-upy se stávají, důležité je na ně rychle zareagovat a víceméně situaci využít ve svůj prospěch. Netřeba však zapomínat, že někdy je lepší se nad něčím takovým pousmát, i když jde o důležitou věc.

Diskuze k článku