Startup Týdne #41: Mixiew, osobní video vzpomínka ze závodu

Dávat časy z běhání na Facebook už vám přijde nudné a chcete se chlubit trochu víc na úrovni? Myslí na vás Mixiew, náš nový startup týdne. Stačí před závodem zapnout aplikaci a můžete se stát hlavním hrdinou v personalizovaném videu.

Mixiew totiž umí propojit videa uživatelů i profesionálních kameramanů a sama pozná konkrétní závodníky na jednotlivých záběrech. Její kamery si uživatele podél trasy značkují. A výsledek může vypadat třeba takhle.

Tým už připravuje ale i „víc cool“ verzi, těší se na seed investici a následné vylepšení marketingu. A pak hurá do světa.

Zatím především ladil technickou stránku, i tak ale letos fungoval na desítkách závodů a obrat vytáhl na desítky tisíc korun měsíčně. „Víc jsme po závodech nechtěli,“ říká Lukáš Lískovec s tím, že tyhle peníze pokryly náklady a Mixiewse tak mohl soustředit na svůj rozvoj. Lukáš taky odpovídal na otázky Těch internetů.

mixiewVedení startupu: Martin Santorcl (CEO), Jak Tkáč (CTO), Lukáš Lískovec (CMO)

Investor: Soukromý

Konkurence: podobným projektem je iRewind, na sportovce se dokáže zaměřit i aplikace MySports

Založeno: 2015

 

Vysvětlete (jednou větou), co Mixiew dělá.

Mixiew vytváří osobní video vzpomínku pro každého závodníka.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Oproti konkurenci je Mixiew zajímavé tím, že dělá kameramany i z diváků. Stačí, aby kdokoliv naší aplikací natočil jen pár minut záznamu. Takový záběr se použije do videa třeba pro 30 závodníků. Díky tomu vypadá každé video jinak, je živější a má svůj charakter.

Lukáš Lískovec

Lukáš Lískovec

Na kterých trzích působíte?

Celou minulou sezonu jsme ladili technickou stránku věci, takže jsme natáčeli jen v ČR. Tu jsme celou dobu vnímali jako odrazový můstek.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Nápad se zrodil v hlavě Honzy Tkáče, když pobýval v San Francisku. Původně mělo jít o ryze komunitní video. Díky MVP a rychlé validaci jsme zjistili, že bude lepší stavět Mixiew jako službu s profesionálním základem a komunitní nádstavbou.

Kolik máte zákazníků?

Uplynulou sezonu jsme točili zhruba třicet závodů. Z prvních akcí jsme dělali jen pár videí, ale už v květnu jsme se dostali na stovky videí na závod.

Jaké jsou vaše tržby/prodeje/zisky a jakým tempem rostou?

V roce 2016 jsme fungovali už jako placená služba s obratem v desítkách tisíc měsíčně. Tyto peníze pokryly přímé náklady na závody. Víc jsme po závodech nechtěli, protože jsme na nich ladili spoustu technických detailů. Teprve na konci sezony jsme zautomatizovali celý proces výroby videí a plně ho přesunuli do cloudu.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Aktuálně vylepšujeme sdílení videí na Facebooku a připravujeme katalog závodů, kde se závodník snadno vyhledá. Dalším krokem bude vytvoření prémiové verze videa, za kterou si závodník připlatí. Video bude obsahovat více infografiky a bude více cool.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Dostali úvodní investici necelý milion korun. Tyhle peníze jsme využili opravdu efektivně. Nyní se připravujeme na seed investici, která nám umožní mezinárodní rozvoj a z velké části půjde na marketing a sales.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Jsme rozptýleni mezi Ostravou a Prahou. Vývoj řeší čtyři programátoři, o marketing a závody se starají další tři lidé a k tomu máme dva zakladatele.

map-mixiew

Plánujete expanzi?

Rozhodně ano. V příští sezoně chceme natáčet ve více zemích Evropy a rádi bychom zkusili i první závody v USA. Ze zahraničí už máme poptávky, takže je to spíše o správném načasování.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Hrozně moc nás láká streamované video. Za pět let bychom chtěli dělat online přenos pro každého jednotlivého závodníka. S využitím API Facebooku by z toho bylo živé video s maximálním dopadem na sociální síti.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Fucku-upy jsme si zažili ještě před Mixiew, takže jsme si na ně dávali hodně pozor. Vyplatilo se nám začít natáčet na závodech hodně brzy a zkušenosti z každého závodu přetavit v priority pro vývoj. Vyhnuli jsme se programování postradatelných funkcí.

Dalším správným rozhodnutím bylo, že jsme některé věci dělali první měsíce ručně. Nejen, že jsme díky tomu mohli službu rozjet, ale hlavně jsme si nejdříve ověřili, co funguje, a pak to teprve programovali.

Diskuze k článku