Startup Týdne #38: DoučMě.cz, průbojník EdTechu přinášející lektory do doby online

Zatím šestičlenný tým působící v oblasti EdTech na čtyřech evropských trzích buduje nástroj pro lektory a pomáhá jim i jejich studentům v online prostředí. Startup DoučMě.cz funguje čtyři roky, akceleroval v Mnichově, má investici od Neulogy Ventures a za léta fungování zpracoval téměř 150 tisíc požadavků na doučování, které doručil 13 tisícům registrovaných lektorů.

„Firma je původem ze Slovenska, ale jelikož se soustředíme hlavně na německý trh, pracujeme z Berlína,“ říká v rozhovoru pro TyInternety.cz její ředitel Juraj Svinčák. Do pěti let chce působit na všech hlavních trzích v Evropské unii a podnikání rozšířit taky do oblasti byznys klientů.

doučmě.czVedení startupu: Juraj Svinčák (CEO), Tomáš Palkovič (CTO)

Investor: Wayra Deutschland, Neulogy Ventures

Konkurence: wyzant.comsuperprof.comsofatutor.comtutor.com

Založeno: 2012

Vysvětlete (jednou větou), co Doučmě.cz dělá. 

DoučMě.cz buduje pro lektory nástroj, díky kterému můžou propagovat své služby, komunikovat se studenty, budovat reputaci, vyučovat online nebo přijmout platbu za odučenou hodinu přímo online.

V čem jste lepší než vaše konkurence? 

Daří se nám identifikovat kvalitní lektory díky ověřování a referencím, kromě toho naši lektoři vytvářejí množství atraktivního obsahu ve formě blogů nebo odpovídáním na dotazy studentů, kteří si například neumí poradit s domácím úkolem. Obrovské množství procesů se nám podařilo automatizovat, čímž nepotřebujeme vstupovat do celého procesu spojování a do vztahu mezi studentem a lektorem.

Na kterých trzích působíte? 

V současnosti působíme na čtyřech trzích, a to v Německu, Rakousku, Česku a na Slovensku.

DoucMe.cz Tomáš Palkovič a Juraj Svinčák

Vlevo Tomáš Palkovič a Juraj Svinčák

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru? 

Viděli jsme neefektivitu v tom, jako doučovatelé/lektoři hledali nové klienty. Své nabídky zadávali několikrát denně na stránky řádkové inzerce, což bylo časově náročné, inzeráty měly mizernou kvalitu a studenti/rodiče hledající doučování nevěděli, kdo je skutečně dobrý a kvalitní.

Kolik máte zákazníků? 

Doteď jsme zpracovali téměř 150 tisíc požadavků na doučování, které jsme doručili 13 tisícům registrovaných lektorů.

Jaké jsou vaše tržby/prodeje/zisky a jakým tempem rostou? 

Zatím každý rok vidíme na všech trzích meziroční nárůst počtu uživatelů o sto procent.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době? 

V roce 2016 investice do segmentu EdTech narostly o 67 procent v porovnání s minulým rokem. Očekáváme, že trh s doučováním v rámci EU se bude konsolidovat, jelikož zatím chybí velký hráč, který by se pokusil expandovat globálně. Každá země má svoje lokální řešení na nalezení doučování, v mnoha případech jde o online služby, které vznikly v minulosti jako one man show, mají traction, ale nedokážou z něj dostatečně profitovat. Podle nás v letech 2017 a 2018 proběhnou akvizice nebo spojování společností na jednotlivých trzích.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem? 

Máme za sebou akceleraci ve Wayra Mnichov a následní seed investici od Neulogy Ventures.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí? 

Tým pracuje z Berlína, máme též country manažerku ve Vídni, která se stará o rakouský trh. V současnosti je v týmu šest lidí.

Jak to funguje

Jak to funguje

Plánujete expanzi? 

Plánujeme expandovat na další trhy v rámci EU ještě v roce 2016.

Kde svůj startup vidíte za pět let? 

Budeme fungovat na všech hlavních trzích EU, po B2C vstoupíme do další vertikály v oblasti „for business“, čímž dokážeme konkurovat jazykovkám a vzdělávacím institucím v oblasti vzdělávání zaměstnanců.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat? 

Po vstupu na německý trh jsme se dostali do sporu o trademark s lokální konkurencí, za kterou stála silná mateřská společnost. Obecně je potřebné takovým problémům před vstupem na nové trhy předcházet důkladným průzkumem.

Diskuze k článku