Startup Týdne #31: Kickresume, životopis, co vám brzy napíše umělá inteligence

Kickresume

Slovenský startup Kickresume se za tři roky fungování stal mezinárodně známým pojmem, jeho řešení lidé využili na tvorbu již téměř 400 tisíc životopisů. Není divu: z nudného sepisování zkušeností dělá rychlou a čistou akci. Nejvíc uživatelů má v Kanadě, Indii nebo Spojených státech, kde se teď plánuje zaměřit zejména na studenty vysokých škol.

Jak ale přežit i v budoucnu? Na to má plán taky. „Nechceme zůstat jen při klasických životopisech, a proto už máme určitou vizi, jak by mohl vypadat životopis budoucnosti. Proto se chceme stát lídrem na trhu a pomáhat lidem najít dream job i pomocí umělé inteligence,“ říká jeden ze zakladatelů startupu Tomáš Ondrejka. Ten taky odpovídal na otázky TěchInternetů.

kickresume logoVedení startupu: Tomáš Ondrejka (co-founder & marketing), Peter Ďuriš (co-founder & CEO)

Investor: The Spot Booster

Konkurence: cvmkr.com, resumup.com, resume.com

Založeno: 2013

Vysvětlete (jednou větou), co Kickresume dělá.

Kickresume je jednoduchý nástroj na tvorbu životopisu, motivačního dopisu a career webstránky.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Kickresume je v první řadě postaven na jednoduchosti. Člověk, který hledá práci, najde vše na jednom místě a za pár minut je připraven poslat svůj životopis. Důraz taky klademe na pomoc našim uživatelům, protože většina z nich neví, jak napsat dobrý životopis a prodat se budoucímu zaměstnavateli.

Tomáš Ondrejka

Tomáš Ondrejka

Na kterých trzích působíte?

Momentálně máme nejvíc uživatelů v USA, Kanadě, Indii a Indonésii.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Spolu s Petrem Ďurišem [druhým zakladatelem – pozn. redakce] jsme na vysoké škole potřebovali životopis na stáž. Nenašli jsme však žádný jednoduchý nástroj, a tak jsme si jeden vytvořili. Podobný problém měli i naši spolužáci, kteří začali Kickresume používat. Za pár měsíců jsme už měli tisíce uživatelů a tak vzniklo Kickresume.

Kolik máte zákazníků?

S Kickresume si lidé po celém světě vytvořili přibližně 400 tisíc životopisů. Aplikaci jsme začali monetizovat asi před půl rokem a k dnešnímu dni máme kolem 1400 aktivních předplatitelů.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

V současnosti umíme pokrýt z tržeb všechny náklady a tvoříme i zisk. Tržby nám rostou v průměru asi o 20 procent měsíčně.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Momentálně se zaměřujeme hlavně na růst. Připravujeme proto mobilní aplikace a nové funkce, které ulehčí tvorbu career dokumentů.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Zatím máme za sebou jen jednu investici od akcelerátoru The Spot Booster, konkrétně šlo o sto tisíc eur.

Kickresume

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Náš tým tvoří sedm šikovných lidí. Kanceláře máme zatím jen v Bratislavě.

Plánujete expanzi?

Chtěli bychom prorazit na amerických univerzitách, jelikož v tomhle směru vidíme příležitost. Je to však běh na dlouhou trať a první výsledky budeme vidět až za několik měsíců.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Samozřejmě nechceme zůstat jen při klasických životopisech, a proto už máme určitou vizi, jak by mohl vypadat životopis budoucnosti. Proto se chceme stát lídrem na trhu a pomáhat lidem najít dream job i pomocí umělé inteligence.

Jakým způsobem chcete umělou inteligenci využít při tvorbě životopisů?

AI chceme využít na lepší „matchování“ lidí a firem. To znamená, že se budeme zaměřovat na dvě hlavní oblasti při hledání dream jobu – jednak na zkušenosti a skills a na druhé straně i na osobnost ucházeče, aby zapadl do firemní kultury, jelikož i to je jeden z důležitých faktorů.

Využít chceme taky různé psychologické testy, které nám umí říct o uchazeči mnohem víc, než si napíše do CV. Takto budeme schopni odhalit „skryté“ skills, o kterých uchazeč možná ani neví a může je využít v novém zaměstnání. Takovéto „psychologické CV“ může být super třeba pro studenty, kteří si nemají do CV co napsat, jelikož ještě nemají moc zkušeností.

V jednoduchosti jde jen o to, aby životopisy obsahovaly opravdu kvalitní content, podle kterého umíme najít správnou pozici ve firmách. Dnešní životopisy jsou spíše seznamy skillů a opakující se fráze bez výpovědní hodnoty.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Takových situací bylo určitě více. Zjistili jsme, že není dobré šetřit na programátorech. Nám se to stalo osudným a kód jsme museli přepisovat – dvakrát.

Diskuze k článku