Startup Týdne #26: NeuronAD, reklamy, na které adblock nestačí

200 milionů uživatelů internetu používá programy blokující zobrazování reklam. Vydavatelé kvůli tomu loni přišli o 22 miliard dolarů, v letošním roce je suma odhadována na 41 miliard. Řešení se pokouší přinést startup NeuronAD, který uživatelům dokáže zobrazit reklamu, i když nějaké z adblock řešení používají. 

„Snažíme se řešit příčiny, proč si uživatelé nainstalovali blokátor. Mezi nejdůležitější důvody patří příliš mnoho reklamy a sledování reklamních systémů,“ říká v rozhovoru pro TyInternety CEO startupu Karel Javůrek. Řešením podle něj jsou ad-light zážitky.

Neuron AD logoVedení startupu a vaše pozice: Karel Javůrek, CEO; David Dutkovský, CTO

Investor: StartupYard

Konkurence: Sourcepoint, Yavli

Založeno: 2016

Vysvětlete (jednou větou), co NeuronAD dělá.

Dokážeme zobrazit reklamu, i když má uživatel aktivovaný jakýkoli druhy blokátoru reklam.

V čem jsou reklamy, které zobrazujete návštěvníkům jiné, než klasické? Když uživatel používá adblock, pravděpodobně nechce vidět reklamy žádné.

Snažíme se řešit příčiny, proč si uživatelé nainstalovali blokátor. Mezi nejdůležitější důvody patří příliš mnoho reklamy a sledování ze strany reklamních systémů. Řešíme to ad-light zážitkem (max. 1-2 reklamy, žádné vyskakovací, překrývací atp.) a také minimalizací trackování. Také kontrolujeme bezpečnost reklam a zvyšujeme rychlost načítání stránek.

Karel Javůrek

Karel Javůrek

Není jen otázkou času, kdy adblocking začne schovávat taky reklamy od vás?

Snažíme se naše řešení stavět tak, že máme vždy několik úrovní zabezpečení, které můžeme postupně vypouštět. Počítáme s tím, že blokátory budou stále chytřejší a schopnější, takže stavíme to nejodolnější řešení, které odolá i do budoucna.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Naše řešení funguje i proti nejnáročnějším blokátorům jako je uBlock Origin, který je zcela open source a neustále aktualizovaný, včetně pokročilých filtrů.

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Zatím začínáme v ČR, kde chceme získat pár větších klientů a poté co nejrychleji vyrazit do světa.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Já sám jsem autor, zároveň vlastním obsahový web, ale jsem i čtenář. Takže problém blokátorů vidím ze všech úhlů a chápu, že je nutné vytvořit nějaké řešení, které bude udržovat balanc mezi všemi částmi a zachová na webu kvalitní obsah zdarma.

Kolik máte zákazníků?

Zatím implementujeme jednotky webů a jsme ještě v testovací fázi.

Část týmu NeuronAD

Část týmu NeuronAD

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Zatím testujeme na prvních webech, takže se na zisk ještě nesoustředíme. Hlavní je pro nás funkční produkt, který řeší důležitý problém.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Po úspěšném testování a implementaci budeme co nejrychleji nasazovat naše řešení pro největší a nejkritičtější weby, které se potýkají s největšími počty uživatelů s blokátory.

Část týmu NeuronAD

Část týmu NeuronAD

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Prošli jsme úspěšně akcelerací StartupYard a zatím si vystačíme s investicemi, které jsme v rámci toho získali.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Celkem osm, ale někteří nejsou na full time.

Plánujete expanzi?

Samozřejmě, co nejrychleji to půjde.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Cílíme určitě na globální trh se zaměřením na řešení problémů u kanálů, kde bude reklama různými způsoby blokována.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Zatím jsme měli poměrně štěstí, máme jen klasické startupové problémy – jak dostat produkt co nejrychleji na trh a přežít počáteční kritickou fázi.

Diskuze k článku