Startup Týdne #23: LiveSale bourá nevýhodu e-shopů proti kamenným obchodům

Jak v e-shopech nabídnout individuální asistenci živého prodavače nebo pracovníka? Tuhle otázku si položil startup LiveSale a vyvinul video chatovací platformu využívající co-browsing, tedy vzájemné procházení stránek klientem a živým operátorem. Když zákazník chce, může se s operátorem přes kameru i vidět. Asistovaný online prodej hned posunul úspěšnost důležitých klientů.

Startup byl oficiálně založen teprve letos, za sebou už však má taky první ostrou zkoušku. Řešení Livesale využila Alza.cz, kde pomáhalo značce Dell s prodejem jejích notebooků. „Byla to pro nás obrovská výzva, spustit pilotní řešení rovnou u největšího hráče na trhu, ale risk je zisk a ve spolupráci dále pokračujeme,“ popisuje spolupráci Jan Vlk z LiveSale.

Asistovaný prodej se podle startupu ukázal jako mimořádně efektivní, protože 8 z 10 zákazníků si notebook opravdu vybralo a koupilo. „Věděli jsme, jak účinný nástroj LiveSale je, ale 80% úspěšnost jsme neočekávali ani ve snu,“ dodává Vlk. Ten taky odpovídal na otázky Těch internetů.

Livesale logoVedení startupu: Jan Vlk – Zakladatel, jednatel.

Investor: V jednání

Konkurence: vee24.com, Firefly, Unblu

Založeno: 2016 (vývoj od 2013)

Jan Vlk

Jan Vlk

Vysvětlete (jednou větou), co LiveSale dělá.

Livesale je sofistikované komplexní řešení, které umožní společnostem komunikovat se svými klienty tváří v tvář prostřednictvím internetových stránek a interakce.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

V provedení, použitelnosti, možnosti penetrace a intuitivitě.

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Působíme v České republice, na Slovensku a brzy se chystáme na další trhy. Cílem je globální produkt.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Částečně inspirací, ve snaze zjednodušovat, v oblibě technologií, zhodnocení profesních zkušeností a velký sen.

Livesale

Kolik máte zákazníků?

V současnosti 3, jedná se o velké klienty a další přibívají

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Livesale generuje trojí příjmy. Na začátku je instalace a nastavení řešení a po té měsíční licenční fee a SLA. Další obrat a zisk generují operátoři u klienta. Vytváříme našim zákazníkům ziskové oddělení, pokud se zaměřujeme na prodej.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Očekáváme nasazení naší technologie u klíčových hráčů na trhu, testování v různých segmentech a rychlou penetraci trhu.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Financování je z vlastních zdrojů, ale již realizujeme zisk z prodeje řešení, které pokrývá provozní náklady.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě?

Na vývoji se podílí desetičlenný team nejrůznějších profesí. Sídlíme ve Zlíně a Praze, brzy plánujeme založit pobočku v Bratislavě. Naším cílem je v krátkém horizontu pokrýt nejbližší země Rakousko, Německo, Polsko a plánujeme založit pobočku v USA.

 

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Vidíme nejlepší obchodní řešení svého typu s dokonalým know-how, které umožní komunikovat s klienty mnoha způsoby, nejen v online, ale prostřednictvím dalších koncových zařízení, mobilních telefonů, tabletů, externích kiosků i televize. Dále vidíme plné patra zaměstnaných lidí, kteří dostali práci díky naší technologii a vytváří na trhu skvělou službu.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Starost o finanční zdroje. Nemohli jsme se 100% věnovat jen vývoji našeho produktu a tím jsme nabrali zpoždění. Jenže, jak to bývá, všechno zlé je pro něco dobré. Za poměrně malou investici bychom se zbavili velkého procenta společnosti. Dnes její hodnota stoupá každým dnem. Zpětně to hodnotím tak, že to pro nás byla lepší cesta.

Co hodnotím jako větší problém, je komunikace s managementem českých firem. Pokud navazujete kontakt s lidmi v zahraniční, je komunikace vždy pružnější. U nás nikdo nemá čas, pokud nejde o doporučení, nebo konkrétní zájem, neozve se vůbec nikdo. České firmy se tak připravují o spousty příležitostí v inovacích a pak se diví, že v něčem nejsou oni ti první, to se však tak rychle nezmění. Dostat se do firem, kde je jasná příležitost stojí začínající společnosti velké úsilí.

 

Diskuze k článku

  • petous

    A k čemu to je jako dobrý?

    • prdlavka

      tak když si někdo nerozhodný (nebo né tak technologický zdatný) nemůže třeba vybrat mezi dvěma notebooky, klikne na live okýnko a tam mu profík vysvětlí výhody a specifikace a pomůže mu se rozhodnout. U nás ovšem bude problém, že budou blokovat video chat spousty trolů a pokud bude pěkná operátorka, tak nebude dělat celý den nic jiného než se zbavovat onanistů :)

      • Jan Vlk

        Nechcete u nás pracovat? :) Odpověděl jste stejně, jako bych odpověděl já. V testovacím režimu jsme onanisty ještě neměli, ale je fakt, že to byli operátoři a holky to moc nedělají. Myslím, že onanisti nemají moc prostor, budou se bát, že je někdo může nahrát a my by jsme je pak někde hezky vystavily :)

    • Jan Vlk

      Díky moc uživateli prdlavka, za odpověď. Ještě bych doplnil, že jde o čas. Lidé už nechtějí složitě vyhledávat informace, nebo si s někým dopisovat na chatu to je zdlouhavé. Požadují od eshopů něco víc než klikat po webu „chtějí něco hned a tady“a Livesale je odpověď na tuto potřebu. Za vším namůžou být jen programy a stroje, to nikdy nebude ono :)

  • strox

    Mám obavu, že je to třeba pro Alzu nenasaditelný na celý e-shop. Nedovedu si představit ty aleje operátorů – jež bude někdo muset zaškolit na minimálně nějaký segment sortimentu… To bude použitelný spíš na ty jednorázový akce alá DELL – o které píšou. Nebo? Co myslíte?

    • Jan Vlk

      Dobrý den, ano máte vlastně úplnou pravdu :) Naprosto ideální je zaměřit na dražší a náročnějšé produkty, kde je rada potřeba a spousty lidí s rozhodnutím váhaj. Notebooky, konfigurátory PC, TV, mobilní telefony atd. Můžete nasadit jako podporu prodeje nových produků, kdy je třeba vlastnosti produktu klientovi představit. Alza ji nasadí tam, kde se jí ti lidé navíc zaplatí, stejně jako prodejci v prodejně nabo showroomu.