Startup týdne #20: Faceholiday chce změnit globální cestovní průmysl

Půl milionu korun získal startup ještě ve chvíli, kdy byl jen na papíře. A momentálně se nachází v investiční nabídce stanovené na pěti milionech eur. Působí na trzích od Česka přes Rusko až po Japonsko a plánuje několik kol další expanze. Faceholiday chce udělat díru ve světě.

Faceholiday je česká sociální síť spojující cestovatele s místními obyvateli. A plány má opravdu velké, za pět let se vidí jako významný lídr v globálním cestovním ruchu. „Je v plenkách a uděláme v něm velké věci,“ věří si Robert Pierug, CEO a zakladatel startupu. Ten taky odpovídal na otázky Těch internetů.

Faceholiday logoVedení startupu: Robert Artur Pierug – CEO, Júlia Zajacová, Elena Grant

Investor: Ondřej Kavka

Konkurence: Tripadvisor, Invia

Založeno: 2012

Vysvětlete (jednou větou), co Faceholiday dělá.

Spojuje cestovatele s místními obyvateli.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

V přímé komunikaci – nejlepší doporučení na světě. V obsahu, který nevytváří společnost, ale cestovatel/uživatel. Z pozice cestovní agentury finančně podporujeme cestovatele, kteří jezdí s námi – vrátíme jim zpět peníze z ceny zájezdu.

Robert Pierug

Robert Pierug

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Česká republika, Polsko, Slovensko, Rusko, Japonsko, Vietnam.

Jak vznikl nápad podnikat v oboru cestování a sociálních sítí?

Byli jsme první v ČR, kteří v roce 2008 začali prodávat marketingové řešení na sociálních sítích. Chtěli jsme na trhu vytvořit vlastní produkt, který bude přínosem pro lidi a jeho inovativní existence bude pozitivně ovlivňovat planetu. Vybral jsem cestovní průmysl, protože cestování lidi obohacuje a vidím v něm prostor pro inovaci. Je ještě v plenkách a uděláme v něm velké věci.

Kolik máte zákazníků?

V oblasti reklamy – Exim tours, Cestuj.cz, CZC a další. Letos jsme začali odbavovat i cestovatele převážně do Egypta a Turecka v počtu desítek prodaných. V sezóně to budou stovky až tisíce pro první rok.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

Letos jsme chtěli udělat proof of concept a rosteme o 40 procent.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Vše investujeme do produktu pro lidi. Získání významného market share.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Máme za sebou angel investici, prvních 500 000 korun jsme dostali za nápad na papíře. Následné investice jsem financoval já z vlastních zdrojů. Momentálně se nacházíme v investiční nabídce, kterou jsme zvýšili z dvou milionů eur na pět milionů eur. Přijímáme strategické i finanční investory.

Faceholiday tým

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Core tým sídlí v Praze, následně otevíráme zastoupení v zahraničí.

Plánujete expanzi?

Plánujeme několik kol pro expanzi. První kolo je Evropa společně s asijskými trhy, další USA a Čína. Pro Čínu hledáme vhodné partnery již teď, chystáme se tam na miliardové obchody.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Jako významného leadra cestovního průmyslu. Z pohledu uživatele jako „Kompas po cestě za dobrodružstvím“.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Těžkých situací bylo více a věřím, že ještě přijdou. Člověka a jeho reakce poznáte až v kritické situaci.

První, když jsme nasadili na projekt core programátora, který dělal více projektů a když jsme nestíhali termíny, dozvěděl jsem se, že nechce spolupracovat s dalšími vývojáři.

Druhá, i když vidíte dál než ostatní, moc nepoužívat future selling v podobě slibů. Většinou se výsledky objeví se zpožděním a některé členy týmu to může demotivovat až do takové úrovně, že přestanou věřit a tou cestou neprojdou. Doporučuji nikdy to nevzdat, protože každý úspěch či neúspěch vychází od Vás a kdykoliv si můžete vytvořit svou novou vlastní nebo firemní realitu.

Diskuze k článku

  • Tereza Hanzlíková

    Vřele nedoporučuji pan Robert Artur Pierug si nechal zaplatit 10 000,- Kč za reklamu na Facebooku a zakázku nerealizoval. Nebere telefony, neodpovídá na emaily a sms.

    • Robert A. Pierug

      Neznám Vás. Nevím o co se jedná. Zašlete mi své telefonní spojení. Ozvu se Vám.

    • Zlo jmenem Pierug

      Ale pane Pierug, kdyt lidi takhle okradate jiz dlouhou dobu, tak jake pak vymluvy.Jestli spolecnost Faceholiday funguje stejne jako Faceclick tak lidi poleti leda do prdele a ne na dovolenou! Jste podvodnik a divim si ze jste jeste na svobode!

  • Eva Hynková

    Panu Robertu Arturu Pierugovi jsme také zaplatila zálohu za reklamu na facebooku – již je to 3 týdny. Před zaplacením zálohy mi denně telefonoval a psal. Po zaplacení mi neodpovídá na maily ani SMS. Telefon mi zvedl pouze když jsem volala z cizího čísla. Smlouvu napsal pod hlavičkou Faceholiday, firmou Facegrand s.r.o.

  • Ňuníček Cestovatel

    Cestování miluju. Hlavně Katalánsko :-) Vyčkal jsem si frontu i na Sagrada Familia…. https://uploads.disquscdn.com/images/38f1f0dc3072f96a85a0b73ef9ef1ab489de9c69a19ad7901f6c7a747de06c89.jpg

  • Roman Hubka

    Roberta znám již dlouhé roky, je to dříč a výborný manager, tomuto projektu rozhodně fandím .

  • Tomas Drob

    Rozhodně palec nahoru…
    Práci pana Pieruga sleduju už delší dobu a ubírá se správným směrem.
    Osobní zkušenost je také pozitivní a vše fungovalo na podání ruky.

  • Petra
  • Jana

    Ráda bych se s Vámi cestovateli podělila jak si správně vést cestovatelský denník:

    Taky jste vždycky záviděli těm pečlivým lidem, kteří si vedli zápisky z cest? Pokud jste stejní lenoši jako já, tady je 7 inspirací, díky kterým začnete s psaním deníku hned teď.

    Bylo by určitě škoda, kdybyste všechny své zážitky zapomněli, nebo se jen horko těžko na všechna prožitá dobrodružství rozpomínali. „Kde to bylo, jak jsme potkali ty naše známé a pak jsme stopovali, protože nám došly peníze?“ No jo, známe to všichni ?

    Fotografie bohužel nedokážou popsat všechny vtipné zážitky, nezaznamenají exotické vzrušení, ani nervozitu, když se ztratíte v cizí zemi, a pak to neskonalé štěstí, až konečně najdete cestu na vlak. Nemusíte však být velcí pisálkové ani mít spousty času na psaní. Samotné mi dost trvá, než si k deníku konečně sednu a začnu psát (často si ale už po týdnu nemůžu vzpomenout, kde že jsem to vlastně všude byla).

    Super trik je psát si deník hned za pochodu a třeba si tak ukrátit čas na letišti nebo ve vlaku. Deník můžete využít i jako zdroj papíru na důležité poznámky, což se na cestách určitě bude hodit. Přiznejte se, beztak si píšete poznámky na zmuchlané útržky a účtenky, které pak nemůžete najít, že? ?

    1. Deník v kůži je asi klasika. Vyrobit si ho dokážete sami doma z obyčejného bloku, kůže a šňůrek či pevnějších nití.
    https://uploads.disquscdn.com/images/05ed1e5ff226ea15e64a1f4ac6d38fefe3fbe7dd793a67789880a1eca19ffb2f.jpg

    2. Tento deník je skvělý pro jeho praktičnost. Můžete si do obalu dát tužku i důležité karty a další doklady.

    https://uploads.disquscdn.com/images/c6e06fdcef5151c22bad9fac1f6b3e0dc9822c62a9dc49c05a59401fc9bdd421.png

    3. Nezapomeňte si nechat na stránkách místo na fotky a vstupenky, díky kterým je deník doslova nabitý vzpomínkami. Nalepit je tam můžete doma, až se vrátíte.

    4. Stránky deníku si můžete třeba dopředu připravit a vyzdobit dle plánované lokality. Super atmosféru navodí třeba jen vytištěné a nalepené obrázky, které najdete na internetu.

    5. Neradi píšete? Nevadí! Deník si můžete vést jen pomocí obrázků a fotografií, ke kterým připište krátké info, nejsilnější zážitek nebo pocity/náladu.

    6. Tak tohle je deník pro úplné lenochy! Sbírejte pohlednice, které si pak jen zacvakněte do připraveného kroužkového deníku v pevné vazbě. Na zadní část pohlednice stačí napsat datum a zapečetit razítkem nebo krátkým popiskem. Výhoda je, že většina pohlednic má i název místa, takže jste prostě z obliga ?

    7. Nebaví vás psát, ale rádi malujete? Sbalte do batohu pár pastelek, malý deník bez linek a cestováním se jednoduše prokreslete.

  • Petra

    Kdo má rád potápění? A kde?

    • Jana

      seychely

  • Jana

    Seychely

  • Eva Hynková

    Zajímalo by mě, kdy mi pane Pierugu vrátíte 10 000 Kč za neuskutečněnou reklamu na FB.

  • Evženie Šteflová

    Pane Pierugu, jsem další z řady podvedených. Dostal jste zaplaceno za kampaň na ruské sociální síti! Kampaň neprobíhá a nelze se s vámi spojit. Ono nakonec ale na každého dojde, spolehněte se.

    • Eva Hynková

      Možná bychom se my všichni podvedení mohli domluvit a podat hromadnou žalobu. Jak vidím, tak pan Robert Artur Pierug nadále vybírá peníze za reklamy na internetu, které neuskutečňuje.