Startup Týdne #16: Geofun má třicet zákazníků a milionové tržby

Nejdřív hledali produkt pro zákazníky v oblasti cestovního ruchu. Vznikla z toho ale aplikace, která spojuje hraní her a geolokaci. Ostatně, jak název napovídá. Geofun rychle roste. Loni se už dostal na tržby jednoho milionu korun. Se čtyřmi zaměstnanci, z toho dvěma na plný úvazek.

Jednoduše řečeno je to turistický průvodce. Aplikace – hra vychází z populárního geocachingu, jenže místo jednoduchého úkolu najít místo a „checknout se“ baví uživatele plněním různých úkolů. Ty se aktivují vždy až po příchodu na konkrétní místo.

Aktuálně se společnost dostala do půlročního programu JIC Master. I přes rychlý růst teď zakladatel startupu Vít Pechanec přemýšlí, jak být „více komunitní“. Přizpůsobuje plánu třeba to, jak uživatele oslovuje. Ve slovníčku aplikace jsou to Geosrandisté, kteří plní úkoly s faktorem geosrandy. Ty jsou celkem 4: fyzický, mentální, trapnosti a zábavy.

 

Geofun logoVedení startupu: Vít Pechanec, jednatel

Investor: zatím bez investora

Konkurence: WhereIgo, Actionbound

Založeno: 2013

Podle Víta Pechance města, mikroregiony nebo třeba muzea získávají díky aplikaci svěží marketingový nástroj. „Rádi bychom, aby se Geofun stal známou značkou chytré zábavy, při které lidé cestují, baví se a poznávají nové věci s použitím svých chytrých telefonů,“ plánuje. Odpovídal i na naše otázky.

Vysvětlete (jednou větou), co Geofun dělá.

Geofun je mobilní aplikace, která formou geolokačních zábavných her nové generace přivádí do vybraných míst návštěvníky, kteří plní různé úkoly, pořizují fotky a videa a soutěží o různé ceny.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Naše aplikace a hry v ní jsou interaktivní, multimediální. Prozatím hry vytváříme až na pár výjimek centrálně a u každé se snažíme, aby byla dostatečně kvalitní, zábavná i poučná. Takto nastavenou laťku kvality bychom rádi udrželi u všech budoucích her.

Vít Pechanec

Vít Pechanec

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Aktuálně působíme v České republice, ale mám jednu hru i v Polsku a jednu v Bavorsku. Ty byly nicméně realizovány českými zákazníky v rámci přeshraničních projektů. Letos by měl vzniknout první tzv. georegion na Slovensku. 

Jak vznikl nápad v tomhle oboru podnikat?

V mateřské společnost World Media Partners, která se zabývá informačnímy a rezervačními systémy v cestovním ruchu, tvorbou turistických portálů a mobilních průvodců, jsme hledali nový produkt pro naše zákazníky, kteří pracují v oblasti cestovního ruchu. Tak vznikl Geofun.

Kolik máte zákazníků?

Necelé tři desítky.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

V předloňském roce jsme zrealizovali tržby cca půl milionu, v loňském roce cca milion. To jestli tento růst udržíme i v letošním roce vám řeknu až příští rok.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Další růst tržeb očekáváme především v souvislosti s expanzí do zahraničí, ale neradi bychom vstup na další trhy uspěchali. V rámci JIC masteru nyní pracujeme na dosti zásadních změnách v oblasti strategie projektu a dojde i ke změnám v obchodní strategii. Hledáme cestu, jak z projektu udělat více komunitní záležitost, tedy aby více rostl samovolně, zároveň, aby měl stále dostatek financí na rozvoj, marketing a zisk.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Projekt jsme dosud řešili vlastními finančními zdroji. Pro další růst a celosvětovou expanzi nicméně budeme po vytvoření nové strategie hledat investory a partnery.

Jak velký je váš tým?

4 lidé, 2 z nás pracují na plný úvazek.

Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Sídlíme ve Svitavách, v zahraničí zatím žádné pobočky nemáme. Lidé ve firmě pracují nicméně vzdáleně – z domova, odkudkoliv chtějí. Na firmě se scházíme jen na porady. Ty zatím řešíme fyzicky.

Plánujete expanzi? Kde svůj startup vidíte za pět let?

Ano, rádi bychom z Geofunu vytvořili celosvětovou turistickou aktivitu, a to nejen v oblasti poznávání. Za pět let bychom chtěli, aby hry v Geofunu pokrývali Evropu. Možná si ale díky JIC masteru nakonec třeba zvolíme i jiný kontinent.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Nemůžu označit žádnou vývojovou fázi našeho projektu jako vyslovený fuck-up. Např. rozjezd nebyl úplně tak snadný, protože testovací verze aplikace nám dlouho nechtěla fungovat, jak jsme chtěli… a tak jsme neustále upravovali, testovali, upravovali, testovali atd. Obecným problémem nových projektů či firem je myslím to, že si zakladatelé kreslí projekty moc narůžovo, a to jak v oblasti rychlosti uvedení na trh, očekávaných tržeb apod. Prostě realita většinou bývá horší, než si člověk představuje. Já už po zkušenostech raději projekty plánuju více pesimističtěji než dříve :)

Diskuze k článku