Startup Týdne #15: Směnomat ulehčí při plánování směn vedoucím i zaměstnancům

Nejdřív plánovali směny v kině v excelu a psaním poznámek na papírky. Jenže to nebylo vždycky úplně efektivní, a taky dost zmatečné. Radek Hron využil toho, že zaměstnanci prostě můžou své požadavky sdělovat online, a vedoucí je pak jednodušeji přetavit ve fungující tabulku směn. Teď říká: papír použijte na vlaštovky, spouštíme Směnomat.

Kino se taky stalo jejich prvním významným klientem, který službu testoval. Projekt se sice teprve spouští, ale je prý už připraven na mezinárodní expanzi. Protože, jak Radek Hron říká, „globálnost se dnes nosí“.

směnomat
Zakladatelé: 
Martin Kulich, Radek Hron

Investor: naše přítelkyně a děti :D

Konkurence: Tamigo, Aristotelos, ShiftPlanning

Založeno: 2016

Směnomat se pyšní možností zahrnout zaměstnance na hlavní i vedlejší pracovní poměr, při výpadku některého z nich zobrazit ty „volné“ nebo v případě potřeby přeřazovat pracovníky z různých poboček. Protože teprve začíná, zahrnuje ještě požadavky klientů, kteří ho využívají, do úprav aplikace.

Vysvětlete (jednou větou), co Směnomat dělá.

Směnomat.cz je efektivní online nástroj na plánování směn pro různorodé provozy, např. hotely, restaurace, sklady a výdejny, ale i kanceláře, zákaznická centra, call centra atd.

Směnomat Radek HronV čem jste lepší než vaše konkurence?

I když je Směnomat efektivní nástroj, snažíme se jít cestou jednoduchosti. Nestavíme žádný komplikovaný vnitropodnikový systém, ale přívětivý online nástroj, který může obsluhovat kdokoliv. Máte-li více poboček, můžete mezi nimi přetahovat zaměstnance v případě akutnosti a to doslova, použitím drag and drop funkcionality. V neposlední řadě myslíme, že máme bezkonkurenční poměr cena/služba, jedná se o “Software as an Service” model a v základní verzi je služba zdarma.

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Se Směnomatem cílíme na ČR. Jakmile se však obchodní model osvědčí, spustíme mezinárodní verzi. Projekt máme na to připravený.

Jak vznikl nápad podnikat v oboru organizace času?

Já i Martin jsme dlouhou dobu pracovali v oblasti multikin. Víme, jak funguje operativní řízení zaměstananců a víme, k jakým zmatkům může docházet. Sami jsme si prošli tím, že jsme plánovali pomocí excelovských tabulek, papírků atd. Zde vznikla myšlenka udělat to jednodušší a rychlejší. Připravit jednoduchou a intuitivní aplikaci, která ušetří spoustu času. V dnešní online době se to nabízí, zaměstananci se připojí odkudkoliv a zadají své časové možnosti.

Kolik máte zákazníků? Jaké jsou vaše tržby/prodeje/zisky a jakým tempem rostou?

Směnomat teprve spouštíme, čili tyto informace jsou zatím marginální. Významnými klienty je multikino Cinestar nebo síť prodejen Pražská čokoláda.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

S tím, že službu právě spouštíme, čekáme překotný vývoj plný upgradů reagujících na impulzy našich zákazníků :D. Věříme, že se naše služba osvědčí a my vykročíme ven.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

Zatím je vše financováno naší vlastní aktivitou.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Náš tým je velmi malý, 1+1.Směnomat

 

Plánujete expanzi?

Ano, samozřejmě. Jak jsem již zmínil, projekt je připraven na cestu do zahraničí. Globálnost se dnes nosí.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Pět let je tak daleko. Budeme rádi, když náš projekt bude stále fungovat, ideálně v mnoha jazykových mutacích. Myšlenek a nápadů jak Směnomat vylepšit máme spoustu, tak doufáme, že se nám podaří ukočírovat tento agilní vývoj.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Zatím nás nic záludného nepotkalo, samozřejmě předělávky jsou, ale není to nic kritického. Výhodou malého týmu je velmi krátká reakční doba.

Diskuze k článku