Startup Týdne #11: Nábytková inspirace s prodejním potenciálem Favi.cz

Favi.cz

Online agregátory nabízejí již téměř všechno – od potravin a jídla přes auta až po finanční služby. Před dvěma lety ale Jan Zajíc při zařizování svého bytu nemohl najít místo, kde by se inspiroval k zařizování a rovnou mohl nakupovat na e-shopu všechny prezentované kousky nábytku. Podobný problém tehdy řešil také jeho společník Radomír Hejl, a tak vznikl nápad založit Favi – vyhledávač inspirací, nábytku a dekorací.

Startupu se v České republice daří rychle obsazovat e-commerce segment bydlení a nábytku. Proto také získal investici od skupiny NetBrokers Holding, stojícím například za srovnávačem ePojisteni.cz nebo SlevyDnes.cz.

„Favi.cz přináší na český trh styl inspirace, který zde doposud chyběl. Pro nás jako pro e-shop je skvělým zdrojem nových zákazníků ze segmentu, který pro nás byl doposud jen těžko dosažitelný klasickými marketingovými kanály“, uvádí Jan Skalický, online marketing manager 4Home.cz, který je jedním z klientů Favi. Za startup na otázky TYI odpovídal Jan Zajíc.

Favi logoVedení startupu: Jan Zajíc a Radomír Hejl

Investor: NetBrokers Holding

Konkurence: americký Houzz.com, z určitého pohledu služby jako Pinterest a z druhé strany například Heureka.cz

Založeno: Myšlenka je stará již téměř dva roky, Favi ale vzniklo až v roce 2015

Vysvětlete (jednou větou), co Favi.cz dělá.

Favi je tržiště, kde se potkávají lidé hledající inspiraci pro zlepšení bydlení, nábytek, dekorace či jiné bytové doplňky a na druhé straně výrobci a e-shopy s nábytkem, dekoracemi a současně také architekti prezentující svoji práci.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

V oblasti zařizování bydlení a výběru nábytku je velmi silný efekt „research online purchase offline“. Výrobci a prodejci nábytku s ním počítají mnohem více než v jiných oblastech. Proto nabízíme partnerům z řad firem nejen možnost inzerce PPC v katalogu nábytku na Favi, ale také prezentaci značky zákazníkům, kteří jsou ve stádiu research – například formou inspirace interiéry nebo v magazínu.

Nechceme být jednoduchý agregátor, ale mít velkou přidanou hodnotu jak pro uživatele, tak pro klienty.

Jan Zajíc

Jan Zajíc

Na kterých trzích působíte? Jen v České republice nebo také v zahraničí?

Momentálně jen v České republice.

Jak vznikl nápad podnikat v oboru prodeje nábytku?

Nápad vznikl z potřeby mě i mého společníka Radomíra Hejla. Oba jsme řešili vlastní bydlení, rekonstruovali byt, vybírali nábytek i dekorace a na českém internetu nám chybělo místo, kde bychom našli zajímavou inspiraci k zařizování, propojenou až k možnosti online objednat všechny prezentované kousky nábytku.

Kolik máte zákazníků?

Zákazníky jsou prioritně e-shopy, těch je na Favi již téměř 100.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

První tržby jsme začali generovat na počátku roku a jsme ve fázi akvizice zákazníků, proto aktuální tržby nejsou příliš zajímavé, ale nárůst je dramatický. V podstatě každý týden výrazně rosteme.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

Za Favi bychom se rádi letos stali významným hráčem v segmentu home&decor české e-commerce. Chtěli bychom inspirovat k lepšímu bydlení desetitisíce návštěvníků denně a na druhé straně pomáhat kvalitním českým výrobcům a prodejcům nábytku získávat nové zákazníky. Naší vizí je vybudovat značku, na kterou si vzpomene každý, kdo bude online hledat inspiraci pro bydlení, architekta či konkrétní kousek do interiéru.

Z pohledu celého trhu očekáváme vstup velkých retailových hráčů na trh online prodeje nábytku, ale to u všech nemusí být otázka letošního roku.

Nedávno jste oznámili investici od skupiny NetBrokers Holding, můžete prozradit, o jakou částku šlo?

Nejde jen o finanční investici, ale o strategické partnerství, kdy nám NetBrokers Holding umožní dlouhodobě projekt rozvíjet. Finanční část investice tvoří velkou část přidané hodnoty od Netbrokers Holding, ale přesnou výši investice do projektu jsme se rozhodli nezveřejnit.

NetBrokers získali podíl 40 procent, jakým způsobem plánujete peníze využít?

Peníze půjdou na rychlejší rozvoj webu a na akvizici návštěvnosti. Opět – nejde jen o peníze, ale i o zkušenosti, které NetBrokers s ecommerce projekty má – mimo jiné s http://ePojisteni.cz či slevovým agregátorem http://SlevyDnes.cz.

Favi.cz

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Momentálně je nás 7 a všichni jsme na jednom místě. Chystáme stěhování přímo do NetBrokers Holdingu.

Plánujete expanzi?

Pokud se náš model osvědčí, zajímá nás vyzkoušet si expanzi na další trhy, ale není to otázka následujících měsíců.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Místo č. 1 na českém internetu, kam lidi chodí hledat nábytek či inspiraci pro rekonstrukci a nové bydlení.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Na slepé uličky při rozvoji Favi narážíme, ale dopad chyb omezujeme tím, že se pohybujeme velmi rychle a v podstatě na denní bázi zjišťujeme výsledky všeho, na čem pracujeme. Fungující věci podpoříme a ty horší zastavíme. Nestane se nám, že si naplánujeme roční projekt a až za rok zjistíme, že jsme něco udělali špatně.


 

Znáš nebo pracuješ pro startup, který by měli znát všichni a hodil by se do našeho seriálu Startup týdne? Napiš nám na peter@tyinternety.cz!

Diskuze k článku