Pitche ze Startup Summitu mají své vítěze: Daytrip, Dateio, Apifier a Byzance

Propojování startupů a korporací není jen prázdný slogan. Vidíme za tím hodně. Startup Summit spojuje takzvané garážové firmy s těmi, kteří jim můžou poskytnout zázemí, peníze, byznysové příležitosti, ale třeba i „jen“ rady – ve skutečnosti jednu z nejcennějších komodit pro startupy.

Ty mohly startupy získat třeba právě v rámci pitchů. Tříminutová prezentace startupu a následující tři minuty na zodpovězení otázek investorů či mentorů jsou oblíbeným formátem, který má své opodstatnění. Když startup umí, stačí mu totiž i daleko kratší čas.

„Některé startupy, které se prezentovaly na Startup Summitu, hledají angel investory, některé byly již velmi pokročilé. Mají naprosto jiné potřeby a charakteristiky, proto se mezi sebou porovnávají těžko,“ říká Vašek Pavlečka, CEO fondu Air Ventures, který byl porotcem dvou pitchů na summitu.

Porota pitche na Startup Summitu pozorně naslouchá.

Porota pitche na Startup Summitu pozorně naslouchá.

„Nicméně je ale vidět, že se česká startupová scéna profesionalizuje, příkladem může být Kiwi.com. Dobrou zprávou taky je, že se sem daří získávat velké investice. Doufám v lavinový efekt, že ti nejúspěšnější podnikatelé, kteří třeba umí komunikovat s venture investory, to naučí i další lidi a pomohou tak dalšímu rozvoji,“ doplňuje Pavlečka.

Vítězové startupových pitchů

pitche startup summit

Kategorie Doprava: Daytrip

Daytrip, náš Startup Týdne #14, je platforma pro propojování cestovatelů s místními lidmi, kteří je svým autem přepraví z jedné evropské destinace do druhé a po cestě se s nimi zastaví na zajímavých místech, které by byly pro zahraničního turistu bez auta jinak jen těžko dostupné.

Kategorie Fintech: Dateio

Dateio umožňuje obchodníkům oslovit klienty bank s cílenými marketingovými nabídkami, spojenými s platební kartou. Na základě analýzy přiřadí klientovi nabídku na míru, podle toho, jak svou platební kartu využívá.

Kategorie AdTech: Apifier

Apifier, který nedávno oznámil investici ve výši šesti milionů korun, umožňuje webovým developerům pomocí jen několika řádků kódu JavaScript stahování strukturovaných dat z libovolného webu – i těch moderních, které jsou stále více dynamické a mají složitější strukturu. Služba běží kompletně v cloudu.

Kategorie Smart Cities: Byzance

Byzance vyvíjí sadu nástrojů pro návrh, vývoj a správu internetu věci (IoT) pro průmyslové využití. Integrací pokročilých technologií a neustálými inovacemi firma pomáhá městům snižovat náklady, zvyšovat udržitelnost a plánovat dlouhodobý růst.

Vítězové pitchů si kromě skvělé zpětné vazby, byznysových kontaktů a nehynoucí slávy (na Těch Internetech je budeme pozorně sledovat) odnesli i měsíční členství pro pět svých lidí v novém coworkingovém centru WorkLounge Prague.

Diskuze k článku