Startup Genieo nabízí domovskou stránku na míru

Obsah se generuje pomocí nové technologie nazvané micro behavioral targeting. Ten průběžně zkoumá prohlížecí návyky uživatele, z nichž usuzuje na jeho zájmy, a k těm poté vyhledá nejrelevantnější zdroje informací. Výsledkem je stránka obsahující kompilaci článků, blogů, RSS feedů, a streamu informací z Facebooku a Twitteru. Pokud by se stalo, že některý zdroj informací či jednotlivý objekt uživateli nevyhovuje, nejenže jej může odstranit, ale aplikace si to do budoucna zapamatuje a zahrne do svých kalkulací. Prvotní scan historie prohlížeče zabere asi dvacet minut.

Pro ty, kdo se bojí o svoje soukromí je třeba dodat, že systém vypíná sledovací funkci všude tam, kde je potřeba interakce webového serveru (například při přihlašování ke kódovaným stránkám), díky čemuž by nemělo docházet ke sběru osobních, pro uživatele citlivých, informací. Aplikace je nainstalována přímo v počítači a nic z toho, co se o uživateli dozví, nikam neodesílá.

příklad domovské stránky Genieo

Největšími kokurenty jsou služby iGoogle a NetVibes, ani jeden ale nenabízejí automatické generování obsahu. Genieo počátkem prosince obdrželo od neznámých investorů finanční injekci 3 miliony dolarů.

Via VentureBeat, Techcrunch