Slibné projekty pražského Startup Weekendu: Co třeba využít chyb aerolinek

startup weekend

Startup Weekend Prague to má za sebou – 54hodinová událost, při které se účastníci stihnou dostat od nápadu až k prototypu, předvedla nejzajímavější projekty. A taky ukázala, že startupové akce pronikají mimo technologickou bublinu. Třeba do středních škol.

Nejmladšímu účastníkovi akce bylo totiž 14 let, tomu nejstaršímu 54. Odborná porota ocenila celkem tři nápady a k tomu jeden se sociálním dopadem.

Mezi vítězné nápady se dostaly projekt Bookster, Kumšt a Skyhacker.

Bookster vychází z doporučovacího algoritmu knih, který využívá jazykovou analýzu obsahu. Ta umožňuje čtenáři vybírat třeba jen knížky s tragickým koncem. Tým chtěl prostě použít meta data a samotný obsah knížek. Ač vzešel z pražské akce, nikdo z něj není z Prahy: dva členové žijí v Brně, jeden v Moldávii a poslední v Mnichově. Sladění pro pokračování v projektu tak bude zajímavé.

Kumšt bojuje proti “umění” z IKEA a propojuje studenty uměleckých škol s možnými kupci děl. Studentům řeší to, že museli přivydělávat na brigádách, které neměly s jejich talentem nic společného. “Normálním” lidem zas umožňuje přístup k originálnímu umění. Má už vlastní stránky www.kumst.co  a na nich zprovoznil možnost díla koupit.

Projekt Skyhacker upozorňuje cestovatele na levné letenky vzniklé z  chybné cenotvorby aerolinek. Slibuje upozornění v nejkratším možném čase. Momentálně tým pracuje na stránkách a slibuje, že na levné letenky od něj se můžete těšit co nevidět. Aplikace pro mobil bude prý hotová dříve, než bychom čekali.

Mezi dalšími projekty zaujal Kukin – a to svým sociálním zaměřením. Chce skrze aplikaci umožnit seniorům na zakázku vařit jídlo, které si zákazník osobně vyzvedne.

startup weekend first prize

Pokračovat v projektu zatím chtějí podle organizátorů všichni, zkušenosti ale dokazují, že to ve skutečnosti udělá po skončení akce jen 12 % z nich. Nicméně akce si chváli hlavně vzdělávací dopad a možnost ukázat, kam třeba středoškoláci můžou směřovat.

Startup Weekend je celosvětový fenomén, který již proběhl ve víc než 150 zemích v rámci více než 2 000 podobných akcí. Dobrovolně se při ní spojují vývojáři, designéři, marketéři a lidé mimo technický obor. Díky akci vznikly úspěšné startupy, jako např. slovenské Sli.do nebo služba Easy Taxi. V Praze se Startup Weekend objevil podruhé po 5 letech a s úspěchem: byl zaplněn dva týdny dopředu a účastníci přijeli z Německa, Moldávie a Slovenska.

Víkend umožnilo 18 partnerů, mezi které patřily MSD, T-mobile, Kiwi, 2Fresh a Google,  který lokální startupy podporuje v novém programu.

Organizační tým navíc slibuje podělení se o vlastní know-how z této akce, v případě, že byste chtěli uspořádat Startup Weekend v jiném městě České republiky. Informace zjistíte třeba na Facebook.

Diskuze k článku