Rohlik.cz letos cílí na tržby 1,2 miliardy. Pomoci mu má expanze do více než 30 měst

Zdroj: blog.rohlik.cz

Online supermarket Rohlik.cz má za sebou první celý rok 2015, ve kterém překonala úroveň obratu 300 milionů korun. Cíl 400 milionů, který si společnost stanovila před rokem, tak zůstal nepokořen. Tento rok ale plánuje pořádné navýšení – v Praze a Brně to má být 750 milionů, dalších 500 milionů v nových lokalitách. Celkem tak míří na tržby 1,2 miliardy.

Tenhle výsledek se má společnosti podařit hlavně díky expanzi na velkou část území Česka. Zatím působí jenom v Praze a Brně, to se má změnit už jaře. Ve hře je třeba Plzeň nebo Hradec Králové s Pardubicemi. „Následovat by měla další města, a to včetně těch menších,“ říká Tomáš Čupr, spoluzakladatel Rohlik.cz.

„Podrobnosti expanze do velké části Česka zatím nechceme prozrazovat. Můžeme ale říct, že cílem ke konci roku 2016 je možnost nakoupit na Rohlik.cz ve věch městech nad 30 000 obyvatel,“ říká Čupr dál. V Česku je takových měst 36.

tomaš čupr

V expanzi má supermarketu pomoci také lednová investice 50 milionů korun od různých investorů, peníze plánuje využít hlavně na zlepšení logistiky. Během posledního podzimu přešel Rohlík.cz na vlastní logistiku. V Praze nákupy doručuje 50 aut, v únoru plánuje přidat dalších dvacet.

„Letos nás čekají další velké výdaje za logistiku. Před Vánoci jsme v rekordní den dokázali z pražského skladu expedovat kolem 50 000 kusů zboží a letos by toto číslo mělo vzrůst až na 200 000 kusů za jediný den. Pomůže v tom i lednová investice 50 milionů korun, kterým dali investoři Rohlíku jasně najevo, že věří v obrovský potenciál celého projektu,“ dodává Čupr.

Investice přitom není jedinou, kterou Rohlik.cz získal. Ještě v létě firma oznámila investici v desítkách milionů, spoluvlastníkem se stala logistická společnost HOPI. V říjnu, po prvních dvanácti měsících fungování, se Rohlik.cz také pochválil svými čísly – ukazují nejen data o firmě, ale tak trochu i o českém online zákazníkovi.

Rohlik infografika

Diskuze k článku