Ponožkoboty Skinners zabodovaly. Na Kickstarteru vybraly 16 milionů korun

Český výrobce speciálních skladných bot Skinners dnes završil svou kampaň na Kickstarteru. Během 44 dnů mu lidé z celého světa poslali přes 16 milionů korun, které firma použije na další rozvoj. Skinners se tak staly třetím nejúspěšnějším českým crowdfundingovým projektem.

Ponožkoboty zaznamenaly silný začátek, kdy během 6 hodin vybraly čtvrt milionu korun. Rostly ale dál, a tak po ukončení kampaně mají na účtu 654.557 USD čili lehce přes 16 milionů korun. Tím se stávají celosvětově nejúspěšnějším módním projektem v sekci obuvi a třetí nejúspěšnější českou crowdfundingovou kampaní vůbec – po PC hře Kingdom Come a modemu Turris Omnia, a security zařízení Angee odsunuly na čtvrté místo.

„Jsme opravdu překvapeni, takový zájem jsme nečekali ani ve snu,“ říká autor projektu Petr Procházka. Vybrané prostředky se Skinners chystají použít na rozšíření výrobních kapacit a další rozvoj. „Značnou část nám ukrojí náklady na online marketing, PR služby, náklady na materiál, poštovné, celní služby, provize portálům a samozřejmě také daně,“ říká Procházka. Výroba více než 17 000 párů objednaných v kampani pak potrvá až do Vánoc. Příspěvek poslalo téměř 10 tisíc lidí.

Z Česka do světa crowdfundingem

Skinners, kompaktní „boty do kapsy“, jdou snadno srolovat, vložit do kapsy a vzít všude s sebou, kde by převoz klasických bot mohl překážet – na brusle, kolo, do fitka. Jsou určené pro amatérské sportovce a cestovatele a slibují skladnost, svobodu pohybu a základní ochranné funkce obuvi. Na noze vypadají jako ponožky, pevné ale jsou jako boty a proto je možné v nich jít kamkoliv.

Projekt bodoval na českém portále Hithit již loni v létě. „Tehdy jsme skrz crowdfunding testovali, jestli je o takové zboží na trhu vůbec zájem,“ vysvětluje Procházka. Tehdy s nimi vybral 542 tisíc korun, požadoval přitom jen 90 tisíc, svůj cíl tak přesáhli o 602 procent. Skinners také bodovaly třeba v soutěži Nápad roku 2015, byly i ve finálové desítce Best of X.

Podle Petra Procházky se pro kampaň na Kickstarteru rozhodl z marketingových důvodů. „Dobře připravená kampaň je pro malé firmy s inovativním projektem dnes snad ten nejlepší marketingový nástroj pro další expanzi. Přípravy trvaly skoro půl roku a celkové náklady se vyšplhaly na několik desítek tisíc dolarů. Investora či půjčku jsme si ale brát nemuseli, použili jsme prostředky z první kampaně, loňských objednávek a výhry ve startupových soutěžích,“ dodává.

Diskuze k článku