Oscar Senior posílá zápisky z Google Campus Warsaw: Polovina Residency programu je za námi!

Je to neuvěřitelné, ale čas ve Varšavě letí snad ještě rychleji než v Česku! Naše účast v Residency programu je právě v polovině, máme tedy za sebou 3 ze 6 měsíců. První tři měsíce našeho dobrodružství byly velmi intenzivní.

A za celý tým musím potvrdit, že prozatím jsme s Residency programem a jeho průběhem více než spokojeni. Workshopy, mentoring, pilování strategie i více či méně formální setkávání – opravdu má co nabídnout.

Oscar Senior – startup, který se svou aplikací pomáhá seniorům jednoduše vstoupit do digitálního světa – byl jako jeden z deseti středoevropských startupů vybrán do šestiměsíčního „Residency Programu“ v Google Campus Warsaw. Část týmu se proto do Varšavy přestěhovala a bude mít možnost čerpat znalosti od Google expertů, účastnit se workshopů, využívat kontaktů a know-how Google Entrepreneurs network a mít nejúžasnější kanceláře ve Varšavě k tomu – přímo v Google Campusu.

Jak se do programu dostal a jaké byly první dojmy členů týmu už popisoval v prvním zápisku pro Tyinternety – přečtěte si o oficiálním zahájení i neoficiálních zážitcích.

V minulém příspěvku jsem zmiňovala, že nás čeká dvoutýdenní Expert Summit – summit, na který se v červenci do Varšavy sjeli Google experti z celého světa. Získali jsme tak možnost využít jejich znalostí a zkušeností. Celé dva týdny jsme se den co den setkávali, rozebírali různé aspekty našeho podnikání a společně přemýšleli, kde je prostor pro zlepšení. Byli jsme velmi příjemně překvapeni, jak rychle experti dokázali proniknout do toho, co děláme, a poznat, kde nám mohou nejlépe pomoci. Jejich zkušenosti a pohled zvenčí byl velmi cenný a pomohl nám ujasnit si některé věci a také při přípravě další strategie.

Tak třeba jsme se dlouhou dobu různými způsoby snažili zjistit, proč nám zákazníci odchází a nekonvertují na placenou verzi aplikace, ale experti nám doporučili téměř opačný přístup: soustředit se primárně na poznání platících uživatelů, kteří aplikaci pravidelně používají. Je třeba znát jejich motivaci, problémy, potřeby, atd. A spoustu dalších, zdánlivě jasných věcí. Experti nám taktéž pomohli s formulací cílů, kterých chceme za pomoci Residency programu dosáhnout – tzv. OKRs. Systém práce s OKRs je nám velmi blízký a i dál ho budeme používat.

Často a rádi také navštěvujeme přednášky a workshopy zaměřené na různé oblasti podnikání, které v Campusu pravidelně probíhají. Je super, že většina z nich je v angličtině – i přes naši snahu není naše polština ještě stoprocentní :-).

Google Campus Warsaw nezapomíná ani na propojování startupů s dalšími odborníky, novináři či na pravidelná, více i méně formální, setkání startupů.

Druhý měsíc jsme se více soustředili na stanovování cílů, kterých chceme za pomoci Residency programu dosáhnout, a na strategii, jak tyto cíle naplnit. Například na marketingovou strategii jsme měli možnost zdarma využít pomoc marketingové agentury, která sídlí v Campusu Warsaw. A věřte, jsou to odborníci.

Návštěva hlavního officu Googlu a Campus London

Během září jsme se spolu s ostatními startupy měli možnost podívat do hlavního sídla Googlu ve Varšavě. Nachází se v samém centru města a je to pracovní prostředí typické pro Google. Je zde všechno, co si zaměstnanec může přát – od restaurace přes posilovnu či masáže až po relaxační místnosti. Během naší návštěvy dostal každý z 10 startupů možnost prezentovat, co dělá. Poté byl prostor pro neformální networking s Googlery.

Jelikož máme jako rezidenti přístup do všech Google Campusů, rozhodla jsem se toho využít a navštívila jsem nejstarší z nich – Campus London. Oproti Varšavě je o něco větší, ale na druhou stranu ne tak hezký a stylový.

Mimochodem, v Campus London taktéž otevírají první běh Residency Programu, který bude koncipovaný stejně, ale v Londýně vybírali pouze startupy zaměřené na strojové učení (machine learning).

A jak se bavíme po práci?

I přes o něco chladnější léto, než na jaké jsme zvyklí v České Republice, jsme si ho ve Varšavě užili. Kromě klasického posezení na zahrádce, procházek na promenádě u řeky Visly nebo sportování na pláži jsme ve městě na doporučení místních několikrát navštívili tzv. Nočny market. Je to „food festival“, který se koná každý týden od čtvrtka do neděle. Každý večer se na bývalém hlavním nádraží otevře nespočet stánků s pochutinami z různých koutů světa. Unikátní atmosféra vlakového nástupiště přetvořeného na „tržiště“, které hraje všemi vůněmi a barvami, je velmi příjemným zakončením pracovního týdne.

Ve Varšavě je již hodně znát přicházející podzim a kombinace zhoršujícího se počasí a nabitého programu v Campusu mi dává pocit, že v něm budeme snad i nocovat :-) A co nás čeká konkrétně? Výhledově například školení Google Analytics, Adwords či reklamy na Facebooku, ale jsou tady i oddechovější části jako lekce jógy či velmi trendy přednášky o „mindfullness“ a meditaci. Dostali jsme také od Googlu jako jediní z rezidentů příležitost k natočení videa o Oscar Senior a naší účasti v Residency Programu. V příštím článku se tak můžete těšit kromě jiného i na nové video!

Diskuze k článku