Nový startup Stories získal 15 milionů, chce radikálně změnit řízení velkých firem

Korporacím dnes nechybí data nebo další možnosti jejích ručního zpracování. Ale nástroj, který ze záplavy pohledů vybírá automaticky ty finančně podstatné a dává možnost s nimi pracovat napříč týmy. To si myslí trojice  datových odborníků Filip Doušek, Peter Fedoročko a Vojta Roček (na fotce), a z myšlenky hodlá udělat prosperující záležitost. Po roce výzkumu odhalili svůj nový projekt Stories.

Stories automaticky vyhledává finančně nejdůležitější trendy, zpracovává je v příběhy a umožňuje s nimi dále pracovat v rámci celé organizace. S dostatečným časovým předstihem by tak projekt měl detekovat nové trendy a zvyšovat výkonnost a správné rozhodování napříč firmou.

Cílem Stories je radikálně změnit řízení velkých firem. Zjevně v tom nejsou sami, s představením startupu rovnou oznámili taky seed investici 15 milionů korun od společnosti Logio zaměřující se na optimalizaci dodavatelských řetězců a firem.

Za investovanou částku získává podíl 12,5 procenta, což ze startupu, o kterém jste doteď neslyšeli, dělá firmu s valuací na úrovni 120 milionů korun. „O investici do takového projektu jsme nepochybovali. Díky spolupráci můžeme spojit naše dosavadní zkušenosti a nabídnout klientům komplexnější řešení,“ uvedl CEO Logia, Tomáš Formánek.

Současná big data zklamala očekávání

„Všichni tři máme tu samou zkušenost z nasazování business intelligence nástrojů u globálních firem. Současná big data zklamala očekávání, místo vyšší jistoty v rozhodování a větší svobody zabývat se strategií přinesla naopak zahlcení bezvýznamnými informacemi,“ vysvětluje Filip Doušek.

„Stories patří do příští generace datových nástrojů. Ta bude hledat trendy automaticky a zároveň umožní nalezené byznysové příběhy sdílet v rámci celé organizace,“ věří Doušek.

První výsledky získal startup ze zkušební implementace řešení u pilotních zákazníků, mezinárodních korporací z oboru prodeje rychloobrátkového spotřebního zboží (FMCG retail) a bankovnictví. Na základě těchto potvrzení se proto v létě tvůrci rozhodli jít do projektu naplno.

Logo StoriesProblémem dnešního řízení firmy není podle zakladatelů Stories nedostatek informací, ale ztráta času, pozornosti a zdrojů řešením těch nepodstatných. Cloudová služba proto na základě dat nepřetržitě hledá, kde je největší potenciál ke zlepšení prodejů a kde naopak nečinnost způsobí největší finanční škody. Tyto informace pak předá zodpovědným manažerům.

„Jako první nástroj na světě provádíme takzvanou datovou kombinatoriku. Přistupujeme k datům hrubou výpočetní silou. Naše algoritmy vybírají z milionů pohledů ty trendy, které mají největší byznysový dopad,“ vysvětluje Fedoročko.

Startup věří, že právě kombinace speciálních algoritmů určujících prioritu jednotlivých pohledů je nyní největší technologickou hodnotou Stories. Z týmu necelých deseti lidí tvořili více než polovinu vědci, zejména z oboru aplikovaných matematicko-stochastických metod.

„Na rozdíl od jiných oborů je Česká republika pro nás jako datový startup ideálním prvním trhem. Máme tady velké množství prvotřídních datových odborníků a zároveň zde sídlí pobočky a vývojová centra globálních hráčů, našich potenciálních zákazníků,“ uvedl Roček.

Diskuze k článku