Nový projekt Khan Academy motivuje děti k programování

„Kdyby Newton natočil videa o gravitaci, nemusel bych je točit já. Pokud budeme předpokládat, že by je natočil dobře.“ To je možná vůbec nejlepší citát Salmana Khana, zakladatele Khan Academy, který velmi dobře shrnuje potenciál jeho práce. Projekt sice začal úplnou náhodou, to ale nezabránilo tomu, aby dnes několik tisíc vzdělávacích videí nemělo přes 170 milionů shlédnutí.

Nejnovější aktivita Khan Academy má za cíl motivovat děti k zájmu o programování a počítačovou vědu. Způsob, jaký Sal a jeho tým zvolili, je tradičně poměrně odlišný od toho, jak se k problému vzdělávání přistupuje běžně. Základní premisou projektu totiž je, že děti by se měly učit samy, vlastním tempem a na základě své přirozené zvídavosti, učitel by na jejich cestě za poznáním měl ideálně být pouhým průvodcem. Přesně v tomto duchu funguje v rámci akademie i nová sekce pro počítačovou vědu.

Dětem jsou postupně předkládány grafické objekty, od nejjednodušších až po složitější, spolu s kódem, kterým jsou tyto objekty definovány. Učení spočívá v tom, že měněním kódu pomocí slideru studenti zjišťují, které jeho prvky obrázek či animaci jakým způsobem mění. To je na jednu stranu zábavná hra a objevování, na druhou stranu se tím ale děti učí programovat a zjišťují, že to vlastně může být i docela příjemné.

Projekt je zaměřen na děti u konce základního vzdělání a před přestupem na střední školu. Pohrát si s jeho možnostmi sami můžete tady, pokud byste stáli o ukládání dosaženého pokroku, lze se registrovat přes Facebook či Google ID.

Via TC