Nové plány Kiwi.com: Víc zaměstnanců, víc služeb, víc tržeb

skypicker sea

Původní Skypicker – nově Kiwi.com – představil své plány a vize. Rozhodně nejsou malé. Letos cílí na tržby mezi osmi a deseti miliardami korun, během pár týdnů spustí pozemní transfery mezi letišti a v příštích několika měsících nabídne balíčky služeb, které spojují letenky a ubytování.

Skypicker se zbavil svého zavedeného jména ze dvou hlavních důvodů, oba mají vést k většímu množství zákazníků. Prvním z nich je zaměnitelnost začátku názvu Sky- s mnoha společnostmi působícími v průmyslu. „Druhým z nich je to, že Skypicker působí globálně. Hodně jsme v Jihovýchodní Asii, JIžní Americe a hledali jsme brand, který by byl jednoduše vyslovitelný pro všechny zákazníky. Zjistili jsme, že existuje pět až šest slov, které ve světě znamenají to samé a stejně se i vyslovují. Kiwi se nám navíc líbilo. A ta doména byla celkem levná,“ dodává s úsměvem Oliver Dlouhý, zakladatel a ředitel.

Ve skutečnosti byla podle něj nejdražší ze všech nabízených možností. Potvrdil diskutovaných 800 tisíc dolarů, tedy 19 milionů korun.

Screen Shot 2016-05-18 at 22.23.43

Společnost zvažovala třeba slova Panda, Siesta nebo Penne. Kiwi se ale managementu líbilo nejvíc. Na změny se společnost připravovala několik měsíců. „Náš brand name není Kiwi, ale Kiwi.com. Aby se zákazník naučil rovnou na tu doménu. Aby nemusel googlovat a nevyskakovalo na něj ovoce nebo ptáci,“ vysvětluje Lucie Brešová, výkonná ředitelka. „Z toho, co zatím vidíme na našich tržbách a reakcích zákazníků, tak v tomto směru jsme nebyli ovlivněni vůbec. Máme skoro samé pozitivní reakce,“ dodává.

Právní doména zatím zůstává stejná – Skypicker.com. Ta se má dočkat změny až časem. Společnost hodlá pokračovat v oznámených velkolepých plánech nabírání zaměstnanců.

Dnes jich má asi 560 a letos má jejich počet v Česku dosáhnout až tisíce. Kiwi zatím zůstává stále v Brně. „Původní záměr pobočky v Praze, která měla pomoct i s lepší jazykovou vybaveností, jsme zatím odložili. Taky proto, aby management nemusel být rozkročený na dvou místech. Zatím to vypadá, že ten brněnský trh nám ještě stačí. Co se týče exotičtějších jazyků, hlavně v Asii, tak tam se koukáme spíš po outscourcingových partnerech,“ doplňuje Brešová. Kiwi chce „masivně“ rozšiřovat především IT tým. „Vývojářů není nikdy dost,“ dodává.

Podle Olivera Dlouhého se společnost rozhlíží třeba i po celém týmu, který by koupila. Rozšiřovat se ale bude počet zaměstnanců i v zákaznické podpoře.

Čtěte: Jak se Skypicker přejmenoval?

Produktový přerod

Změna názvu pomáhá otevřít dveře i rozšíření služeb. Oliver Dlouhý hovoří o dvou hlavních – pozemních transferech a balíčkových službách, které označuje jako Dynamic Packages. „Chceme zacílit na lidi, kteří chtějí vidět celkovou cenu – budeme zobrazovat letenky a ubytování,“ přibližuje plány na druhou ze služeb. Její realizaci vidí v rámci několika měsíců, možná se ale zákazníci dočkají až příští rok.

Lucie Brešová a Oliver Dlouhý na konferenci o novinkách Kiwi.com

Lucie Brešová a Oliver Dlouhý na konferenci o novinkách Kiwi.com

Pozemní převozy jsou mnohem blíž. Jejich pilotní verzi už Kiwi.com vyzkoušelo v Londýně a ke spuštění se chystá v rámci „několika málo týdnů“. Jde o transfery mezi letištěmi. „Chcete třeba z New Yorku letět do Porta. Typicky z New Yorku přistanete v London Heathrow, kam lowcostové společnosti létají. Tam na vás už bude čekat taxík a převeze vás na Gatwick nebo Stansted, odkud budete pokračovat v letu,“ vysvětluje Dlouhý.

O spolupráci na službě Kiwi.com jedná s Uberem. „Rádi bychom do toho s nimi šli. vnímáme je podobně, dokážeme napojit ty služby a cenově to vychází lépe než jiné taxislužby. Řidiči se dají i velmi dobře školit. Dá se počítat s tím, že pokud bude zpožděný let, řidič na zákazníka bude čekat,“ vysvětluje Dlouhý.

Na světě je asi 37 měst, kde jsou podobné transfery podle Dlouhého potřeba a kde je Kiwi.com také hodlá spustit.

Loni společnost dosáhla obratu 2,2 miliardy korun a letos čeká zmíněných osm až deset miliard. Přitom ještě v roce 2014 to bylo „jen“ 145 milionů. Zisk po zdanení si pro letošek představuje ve výši 150 milionů korun.

 

Diskuze k článku

  • mapler6

    Mě se třeba líbil brand SkyPicker a Kiwi.com se mi nelíbí vůbec. Nadruhou stranu ale asi Oliver přemýšlel rychleji, než Jančura se StudentAgency. A to tak, že nenechal službu vyrůst ze své jména.

  • miki

    Mě baví, že hlavní náplní Kiwi.com bude létání, zatímco Kiwi (bez .com) je nelétavý pták :-)

    • Martin

      prave ze hlavni naplni bude nejen to litani….jde o propojovani vseho se vsim….

      • miki

        To jsem pochopil, ale napadlo mě, jejich přímou konkurencí může být třeba Kayak, který kromě ubytování a letenek nabízí i balíčky služeb. Nicméně stále je to především portál na letenky.