Neuron Soundware získal další ocenění. Ukázal, jak firmy naslouchají startupům

tym-neuron-soundware-cover

Neuron Soundware, startup, který učí software naslouchat strojům, získal další ocenění – stal se vítězem soutěže Connect Visions to Solutions. Ta kromě potvrzení zajímavosti projektu ukázala, jak jsou firmy ochotné se startupy spolupracovat. Inovační řešení vyhledávají, nakupují i „jen“ zavádějí.

Neuron Soundware za svou nedlouhou existenci už stihl absolvovat StartupYard nebo získat ocenění Nápad roku, kdy ve stejnojmenné soutěži porazil 170 dalších středoevropských startupů a získal dodatečné financování z prostředků Nadace Vodafone.

Neuron Soundware je startup založený letos, ačkoliv první prototypy projektu vznikly už ke konci loňského roku. Jeho zakladateli jsou Pavel Konečný, Pavel Klinger, Filip Sedlák a Dušan Fedorčák. Firma vyvinula software, který analyzuje zvuky stroje a je schopen sám se učit. Pokud je například v převodovce písek, počítač to „slyší“, aniž by bylo nutné otevřít pouzdro převodovky. Jednoduše řečeno snižuje náklady na údržbu, umožňuje vzdálený dohled nad zařízeními a detekuje poruchy v reálném čase.

„Neuron Soundware umetá cestu k tomu, aby stroje mohly interagovat se světem na základě zvuku – což je nesmírně důležitý smysl, který stroj může mít. Řada dnešních koncepcí umělé inteligence je o programech, které umí rozeznat přirozený jazyk, které nám naslouchají a rozumí nám i svému prostředí. Ale to ještě vyžaduje řadu inovací, které jsou někde před námi. Chceme být lídry v usilování o ně,“ řekl po absolvování StartupYardu Pavel Konečný, spoluzakladatel startupu.

Část týmu Neuron Soundware při účasti na TechCrunchi

Část týmu Neuron Soundware při účasti na TechCrunch Disrupt

„Jejich využití Big Data a software umělé inteligence je sebevědomým vykročením do éry Digitalizace,“  uvedla po vítězství v Nápadu roku Andrea Hepnerová, ředitelka SAP Business Services Centre Europe.

Vítězstvím v soutěži si startup zároveň přilepšil o 3 tisíce eur. „Není to první soutěž, kterou jsme vyhráli. Je ale výjimečná tím, že nám  zároveň umožní navázat spolupráci s partnerskou firmou,“ prohlásil Pavel Konečný, CEO startupu. Tou je innogy (značka dceřiné společnosti RWE), která už se těší, jak s B2B zákazníky optimalizuje výrobní proces.

Inovace tady a teď

Není jedinou společností, která v rámci soutěže hledala inovační řešení mezi startupy. Mezi dalšími byly Pražská energetika, SAP, E.ON, Škoda a Brose. Všechny hledaly chytré řešení a všechny chtějí nové technologie využívat, a to nejlépe hned.

A to na nadnárodní úrovni, ale i v Česku. Třeba PRE v německém Karlsruhe chodí pro zajímavá řešení do inovačního kampusu. „Jsme v jednání s mnoha energetickými startupy zaměřujícími se na digitální život, smart city, udržitelnou mobilitu, virtuální elektrárny a 4.0 průmysl,“ říká Karsten Krämer z PRE s tím, že už firma má v některých zajímavých startupech i minoritní podíly.

Jak se párovaly startupy s firmami na Connect Visions to Solutions?

Neuron Soundware – innogy

Digitalizace mění podobu továren, úkolem bylo navrhnout inovace výrobního procesu v chytré továrně.

Easycon – PRE

Cenově dostupný přístroj, který shromažďuje informace o teplotě, vlhkosti vzduchu a intenzitě světla; tyto údaje se pak analyzují a zpracovávají v cloudu.

A-21 – SAP

Inteligentní datové struktury; při výrobním procesu se shromažďují data, která se následně vyhodnocují v cloudu; stroje se pak budou moci samy učit a rozhodovat.

Treewer – Brose

Síťová aplikace pro zaměstnance; vedoucí směny budou moci při náhlých změnách plánu výroby efektivněji komunikovat se zaměstnanci a rychleji reagovat.

Abdulla Khaydarov (student informatiky v Praze) – E.ON

Aplikace Fitness-Charity, která umožňuje sbírat body při běhání; partnerská firma za každý bod pošle zvolenou částku na dobročinné účely.

BatSuite – Škoda

Pomůcka pro slepce: malý sonar, který bude slepec nosit na zápěstí, když se přiblíží k překážce, přístroj začne vibrovat, což zlepší mobilitu a také usnadní nástup do auta.

 

connect-visions-to-solutionsŘešení inovačních úkolů zadaných partnerskými firmami zaslalo do poloviny září celkem 40 startupů. „V době vysokého tempa inovací může být úspěšný jen ten, kdo je otevřený a nebrání se spolupráci s ostatními,“ hodnotí Bernard Bauer, výkonný člen představenstva Česko-německé průmyslové a obchodní komory (ČNOPK), pod jejíž hlavičkou soutěž probíhala. „Jde o rovnocenné partnerství, o propojování firem s inovátory, kteří jsou zvyklí úplně jinak myslet, pracovat a řešit problémy,“ uvedl Axel Limberg, prezident ČNOPK, a dodal: „Tato cesta není vždy snadná, ale míří do budoucnosti“.

Finalisté  mají možnost spolupracovat s partnerskými firmami  i v budoucnu. Získali také šek na poradenství firem Deloitte a Roland Berger, které jim pomohou optimalizovat podnikání, a roční členství v ČNOPK.

Diskuze k článku