Nejlepší ze StartupYardu jsou Aircharts a Hlídačky

Letošní Demo Day byl zatím jednoznačně nejlepší v krátké historii StartupYardu (připomeňte si ten minulý v reportu od Vojty). MeetFactory jako prostor nás baví, Lenka Kučerová byla jako vždy výborná moderátorka, startupisti byli na svoje pitche zatím vůbec nejlépe připravení a networking dosáhl nakonec takových epických rozměrů, že to část redakce Těch internetů, která měla o akci hned druhý den zrána napsat briskní report (ehm…), v podstatě na den až skoro dva vyřadilo z provozu.

Toho si samozřejmě všiml i sám nejvyšší, věčně bdělý kritik místních poměrů, který nás za to nenápadně otcovsky pokáral.

Od roztomilého popichování, bez kterého by se ten náš startupový rybníček neobešel, zpět k tomu důležitému, tedy ke startupům. Třetího běhu StartupYardu se zúčastnilo šest projektů a šest projektů se také odprezentovalo.

Yummy Food (Česká republika)

Kristina Šedivá byla před pár měsíci zaměstnaná v módním vydavatelství, nyní rozváží jídlo v kancelářích v Praze 4 a 5. Yummy Food cílí na metu asi 250 prodaných jídel denně, což by firmě o dvou až čtyřech zaměstnancích neslo zisk okolo milionu za rok (momentálně prodává 100 jídel za týden). Věříme, že s nedávným příchodem Pavla Matouška nabudou plány trochu ambicióznějšího charakteru. Ten si totiž podle všeho chce vybudovat malé gastro impérium. Před pár měsíci vstoupil do jiného food delivery projektu – DietavKrabičce.cz (viz náš rozhovor ve sklepě) a Kristina prozradila, že logicky teď analyzují a řeší možnosti propojení. Na Yummy Food se podílí i Robin Raszka, takže koncentrace známých jmen je nemalá a přiznejme si to otevřeně, u projektu, který má s digitálním světem a technologiemi společného opravdu pramálo, poněkud překvapivá. Každopádně, catering je to dobrý, jídlo zdravé, nejde nedoporučit. Službu už denně využívá třeba Seznam.cz nebo SuperHosting.

Prezentace:

Works.io (Kanada a Švýcarsko)

Švýcarský galerista a kanadský designer se rozhodli pomoci výtvarným umělcům s kariérou. Vytvořili nástroj, který jejich kariéru mapuje a propojuje je s galeriemi a sběrateli umění. Budoucí představa je takový LinkedIn kombinovaný s Behancé/DeviantArt pro umělce (pozor na zmatení: ne pro webové designery, ale umělce, kteří například malují reálným štětcem na reálná plátna, jakkoliv to pro nás může být trochu šokující!), spojený s portfoliem a marketplacem. Podle nás hodně zajímavý projekt (ne-li vůbec nejzajímavější letos) zaměřený na zajímavou niku, které zakladatelé podle všeho opravdu rozumí. Problém tkví v tom, jestli se jim podaří komunitu umělců z celého světa nějak efektivně oslovit. Držíme palce, tohle je podle nás projekt, kterých by mělo vznikat víc – zakladatelé řeší svou vlastní potřebu, rozumí ji a jsou schopni ji navíc exekuovat.

Prezentace:

Hlídačky.cz (Česká republika)

Projekt pro rodiče, kteří si mohou během pár chvil vybrat ženu/muže na hlídání dětí, ověří si jejich zkušenosti a rovnou i zamluví. Ačkoliv porotci poměrně nevybíravě dávali zakladatelům zabrat ohledně všech potenciálních nebezpečí projektu (dozvěděli jsme se třeba, že hlídačky jsou líné, takže je problém zajistit kvalitu služby jako takové), přesto si Hlídačky.cz nakonec odnesly cenu poroty. Nejsme investoři, takže to nejsme schopni posoudit ze všech stran, ale pokud se vám projekt líbí, zakladatelé momentálně hledají investici 50 tisíc eur na rozšíření služby a přípravy na vstup na okolní trhy.

Prezentace:

StartitUp (Spojené státy)

Každý měsíc vznikne ve světě 50 tisíc startupů, jen 10 procent jich přežije. StartitUp pomáhá již 1500 začínajícím firmám přehledným průvodcem podnikání, který pomůže vyvarovat se zbytečným chybám. Jak? Poměrně hezky propracovaným online kurzem doplněným o poradnu pro startupy. Službu jsme ještě detailně neprostudovali, ale podle některých účastníků akce je to opravdu užitečná a zajímavá služba. CEO StartitUp Edward Liu byl šéfem Grouponu na Taiwanu, což by mohla být poměrně dobrá vizitka toho, že online byznysu rozumí. StartitUp se také umí prodat médiím a myslíme, že i když to možná nebude mašina na stovky miliony dolarů, dlouhodobý funkční byznys by to být mohl.

Prezentace:

AirCharts (Česká republika)

Webové analytiky měří úspěšnost prodejů přes internet, jejich zprovoznění ale trvá hodiny až dny. Česká služba AirCharts umožňuje vytvořit analýzy během pár minut a přehledně v nich číst. O projektu se u nás nedávno rozepsal Petr Šimeček z Kebooly, který je z AirCharts vyloženě nadšený, což jsou rozhodně pro začínající startup výrazné plus body navíc. AirCharts do StartupYardu vstoupili původně s jinou službou – HowDoI Tutorials, ze které nakonec odpivotovali trochu jinam a na Demo Day jim to vyneslo ocenění People’s Choice.

Prezentace:

Demo video:

Travelatus (Rusko)

Původně služba pro cestovatele obecně, nyní pro fanoušky hudebních skupin, kterým pomůže ve snadném naplánování cesty na koncert, včetně letenek a hotelů, kde pobývají další fanoušci. Nejsme a nikdy jsem nebyli zrovna groupies, ale chápeme, že jich po celém světě je mraky. Travelatus je zaměřen globálně, ale pokud se podaří ovládnout rusky mluvící trhy, má podle nás vyhráno.

Prezentace: