MyLikes, aneb vyberte si, jakou reklamu na svém webu chcete

Absolutní kontrola nad reklamou proudící skrze váš web, přímý peněžní podíl na její úspěšnosti a namísto nejasných smluv s anonymní agenturou jednoduché napojení přímo na inzerenty. Přesně to přináší společnost MyLikes do až překvapivě dlouho inovacemi netknutých vztahů mezi vydavateli, inzerenty a reklamními agenturami na internetu.

I Like It

MyLikes vytváří rozsáhlou databázi reklam určených pro on-line prostředí, které si inzerenti vytvářejí podle svých představ. Do této databáze pak bez dalších prostředníků mají přístup přímo vydavatelé a majitelé stránek. Ti si sami vyberou, které reklamy se líbí jim a potenciálně i jejich čtenářům. Výhoda toho přístupu je nasnadě – vydavatelé obsahu mají sami objektivně nejlepší přehled, kdo jsou jejich čtenáři. K dobrému odhadu je navíc dobře motivují peněžní podíly z úspěšnosti dané reklamy, které nahrazují klasické paušální platby.

V momentě, kdy správce webu označí některou z nabízených reklam slůvkem „Like“, má hned tři možnosti, jak jí použít. Buď jí klasicky překopíruje na svoje stránky formou banneru tak, jak je, nebo se o ní zmíní ve svém Twitter kanálu či napíše příspěvek na blog. Sám MyLikes k takovým odkazům přidá jasně viditelné označení, že se jedná o reklamní obsah. Tím, že vypadává prostředník ve formě agentury, se takové doporučení založené na vlastních preferencích stává mnohem relevantnější a z hlediska návštěvníka dost možná i věrohodnější.

Spravedlivá odměna

S každým kliknutím na některý z těchto odkazů se zvyšuje odměna pro majitele stránek, která je placená z investice inzerenta. Ten zase může těžit z toho, že se nad vhodným umístěním reklamy vlastně zamýšlí sama cílová skupina a ne jen agentura na základě nějakého marketingového průzkumu. V současnosti MyLikes coby čerstvý start-up nevybírá žádnou formou podílu, během několika měsíců s tím ale plánuje začít. Pohybovat se bude pod 10 procenty.

Via VB