Longboard XTND vlítl na Kickstarter a během pár hodin vybral cílových 2,4 milionu korun

Tohle bylo opravdu dost rychlé. Jen asi dvanáct hodin stačilo ostravskému startupu XTND, aby vybral na Kickstarteru cílových sto tisíc dolarů. A jede dál, zbývá mu ještě 44 dní kampaně.

Je to jen dva dny, co jsme napsali o několika českých projektech, které aktuálně bojují o přízeň na Kickstarteru. Mezi nimi jsme zmínili elektrický skateboard (ve skutečnosti vlastně spíš longboard) z hi-tech materiálů XTND, který v tu chvíli měl v plánu s crowdfundingem terpve začít.

Jak jsme napsali, tak se stalo. XTND se včera objevil na Kickstarteru a dnes už je zafinancovaný. Startovní „super early bird“ cena za skateboard činila 999 USD pro první backery, konečná retailová cena má být 1 749 dolarů. Kampaň samozřejmě jede dál, zbývá 44 dnů na výběr dalších prostředků. Budeme sledovat, kam až se ostravský projekt dostane.

“Pokud se nám kampaň povede, tak se nám otevřou dveře do celého světa. Kromě toho, že o nás budou psát zahraniční média, tak nám to taky značně usnadní získávání dalšího investičního kapitálu od zahraničních investorů,” řekl nám nedávno Miroslav Peřina, zakladatel projektu. Celý rozhovor o longboardu XTND si můžete přečíst tady.

XTND_kickstarter

Na první verzi elektrického skateboardu začal tým pracovat před víc než třemi lety, přípravě kampaně na Kickstarter prý věnoval opravdu velké množství času. „Analyzovali jsme spoustu dat, četli a zhlédli desítky různých zdrojů a vše probírali s odborníky a úspěšnými projekty, které vybraly stovky tisíc dolarů. Ono se to možná na první pohled nezdá, ale udělat úspěšnou kampaň na Kickstarteru je velmi náročná a složitá disciplína. Žádný zaručený recept na to neexistuje. Někdy to je taky trošku o štěstí, správném načasování a mnoha dalších faktorech, které se musí sejít ve stejnou chvíli. Samotná kampaň je jen třešnička na dortu,“ popisoval nám Mirek Peřina.

Po úspěšné kampani hodlá XTND připravovat sériovou výrobu a certifikaci.

Diskuze k článku