Liftago je v Praze poprvé v černých číslech. Juraj Atlas má splněno a předává kormidlo Ondřeji Krátkému

Česká mobilní aplikace Liftago, která slouží pro objednávání taxi v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě, slaví významný milník. V říjnu na domácím pražském trhu poprvé ve své historii vykázala černá čísla. Více peněz v kase Liftaga, než kolik mladá firma utratí, je splněním mise dosavadního ředitele Juraje Atlase. Ten nyní předává kormidlo Ondřeji Krátkému, který byl dosud zodpovědný za růst startupu.

Za finanční úspěch Liftaga může nepřetržitý růst firmy, která za poslední rok vyrostla téměř dvojnásobně. Aktuálně Liftago měsíčně přepraví přes 120 tisíc lidí a jeho řidiči najedou 700 tisíc kilometrů. Pro objednání odvozu online službu využívá ve zmíněných městech přes 220 tisíc pasažérů a 600 firemních zákazníků.

„Tuhle změnu plánujeme už nějaký čas. Vytyčil jsem si za cíl a dovedl Liftago k tržnímu úspěchu po produktové i finanční stránce a připravil organizaci procesně i kompetencemi k jejímu dalšímu rozvoji. Liftago je v Praze profitabilní, měsíční hodnota zprostředkovaných služeb již přesáhla 20 milionů korun a je nejlépe hodnocenou aplikací svého druhu v Evropě,“ komentuje změny Juraj Atlas s tím, že novým výkonným ředitelem Liftaga se stane Ondřej Krátký.

Juraj Atlas a Ondřej Krátký, spoluzakladatelé Liftaga

„Nyní je na Ondrovi, aby vedl další etapu rozvoje firmy. Já se těším, že teď můžu více zaměřit svou kapacitu k dalším strategickým iniciativám pro Liftago i jiným inovativním projektům,” dodává Atlas, který sám Krátkého v roce 2012 k Liftagu přitáhl. Spolu s filantropem Martinem Hausenblasem patří ke spoluzakladatelům úspěšného startupu. Atlas nicméně pouze opouští ředitelskou pozici, v Liftagu nadále zůstane jako jeden z majitelů a chce se podílet na dalším rozvoji firmy.

Liftago nyní už přes rok investuje do systému pro firmy, který aktuálně využívá přes 600 firem, a za pomoci desítek milionů korun v podobě investice od Michala Mičky se chystá expandovat nejen do dalších českých měst, ale také do zahraničí.

„Mým cílem bude využít kvality a udržitelnosti byznys modelu, který jsme na domácím trhu vytvořili, a škálovat ho jak dále po České republice, tak do zahraničí. Minulý týden jsme spustili Liftago ve Zlíně. Expanze po České republice naznačuje roli, jakou chceme hrát národně. Zahraničí je větší, ale aktuální výzva,“ komentuje pro Tyinternety své plány nový šéf Liftaga Ondřej Krátký. Po Zlíně by se měla služba rozšířit také do Liberce, v zahraničí pak vedle Bratislavy také do Budapešti.

Budoucnost by ale pro Liftago neměla představovat pouze expanze jako taková, byť jistě bude hrát důležitou roli. „Možností, jaké role může Liftago hrát v budoucím ekosystému mobility, je více. Liftago je unikátním modelem tržiště, které propojuje nabídku a poptávku s volbou na straně řidiče i pasažéra. Tohle je obrovská výhoda pro budoucí podobu burzy městské mobility a může zahýbat byznysem automobilového průmyslu, na kterém je naše ekonomika tak závislá,“ neskrývá větší ambice Krátký.

Diskuze k článku