JIC rozdá technologickým firmám až 100 tisíc na propagaci

kreativni-vouchery-brno

Nevíte, jak na sebe upozornit? Hledáte kreativce, kteří vám s tím pomůžou? Pokud jste technologická firma z jižní Moravy, tak máte šanci dostat 75 % nákladů na prezentaci zpět. Tím štědrým mecenášem je město Brno, které dalo Jihomoravskému inovačnímu centru (JIC) na tento účel čtyři miliony korun.

Efektivnější marketingová strategie, přívětivě navržená zákaznická zkušenost i svižné prezentační video. I tak můžou vypadat výstupy ze spolupráce s kreativními profesionály.

Co pro to musí firmy udělat? Firma se zaregistruje na stránkách projektu, absolvuje seminář o spolupráci s kreativci a jednoho z nich si vybere. Společně vytvoří návrh spolupráce a firma ho nahraje na web JIC. V dubnu pak zástupci Brna a JIC vylosují až padesátku firem, které získají poukazy, tedy proplacení 75 % nákladů (maximálně ale 100 tisíc korun). Výzva je otevřená do 17. února.

Zúčastnit se můžou všechny jihomoravské technologické firmy. Těmi je myšlený malý nebo střední podnik s méně než 250 zaměstnanci a oborem podnikání v pokročilých strojírenských a výrobních technologiích, vývoji softwaru a hardwaru, výrobě přesných přístrojů, technologiích pro letecký průmysl či působící v oblasti léčiv, lékařské péče a diagnostiky.

„Jedná se o prioritní obory Regionální inovační strategie Jihomoravského kraje. Jsou to obory, na kterých Brno i jižní Morava staví svou konkurenceschopnost. Právě podpora kreativních oborů se regionu dlouhodobě vyplácí, a proto město podporuje ze svého rozpočtu projekt Kreativních voucherů Brno, které mají za cíl stimulovat firmy k úspěšné prezentaci produktů a služeb navenek,“ vysvětluje náměstek primátora města Brna pro oblast Smart city Jaroslav Kacer.

O voucher mohly firmy žádat již loni. Využila toho třeba brněnská společnost CDC Data věnující se IT službám. „Poptávali jsme texty o našich službách. Nevznikaly ale tak, že by si někdo sedl a napsal je. Copywriteři nás místo toho posadili do zasedačky a prostřednictvím workshopu se nás snažili podrobně poznat a přivést k tomu, abychom si sami mohli uvědomit benefity, které zákazníkům dáváme. Jako technikovi, který nerozumí kreativním procesům, by mi spolupráce přišla zdlouhavá a drahá, ale teď chápu její hodnotu a vyplatila by se mi i bez voucheru,“ shrnuje ředitel společnosti CDC Data Luboš Strapina.

kreativni-galerie

Firmy si můžou vybrat partnera ke spolupráci z více než stovky kreativců, které najdou v kreativní galerii. Do ní se mohli zaregistrovat prověření profesionálové, kteří se na trhu pohybují minimálně tři roky. Pochází z oborů jako je grafika, design, marketing, copywriting, design služeb, tvorba webových stránek, ale i fotografie nebo práce s videem, hudbou a zvukem.

Diskuze k článku