Jak si vyzkoušet zboží online: Vít Endler z Mall Group investoval do slovenského Virtooal

Bývalý generální manažer MALL.cz Vít Endler investoval „nižší“ desítky tisíc eur, tedy vyšší stovky tisíc korun, do minoritního podílu ve slovenském startupu Virtooal.com. Ten vyvíjí technologii virtuálního zrcadla pro e-commerce platformy. Pro startup je to první investice.

Virtuální zrcadlo funguje přesně tak, jak to zní – zákazníci si přes mobil virtuálně vyzkouší to, co nemají reálně po ruce. Stačí jim k tomu mobil a vlastní fotka.

Virtooal.com je podle Endlera zajímavý počin na poli e-commerce, který má šanci stát se globálně úspěšnou společností. Ve virtuálním zrcadle vidí velký potenciál, protože řeší problémy, se kterými se e-shopy při prodeji oblečení potýkají.

„Na startupu Vritooal.com se mi líbí, že řeší problém, se kterým se e-shopy potýkají, a to reálné vyzkoušení zboží. Pokud e-shop využívá „fičurku“ Virtooal.com, zákazník si nahraje svou fotografii, na které může zkoušet brýle, make-up, paruky, čočky atd. Tato funkce přispívá ke zvýšení konverze a také ke snížení vratek zboží. Vývojářský tým nyní pracuje i na funkci pro fashion e-commerce,“ vysvětluje Endler.

Podle jeho slov má startup již dnes platící zákazníky ze západní Evropy, Velké Británie nebo Spojených států. Mezi jeho partnery se řadí například Rossmann, Parfums.cz, Max Factor nebo L’Oréal.

„Jde tedy o reálnou společnost, a ne pouze o nápad. Věřím, že moje investice a zkušenosti přispějí k co nejrychlejšími rozšíření této funkce do e-shopů, protože pomáhá e-shopům i zákazníkům. Zároveň se mi líbí spojení Ondřeje [Bagina] a Petra [Soóse], kdy jeden je čistý obchodník a druhý 100% IT vývojář,“ doplňuje Endler, který se v současnosti v MALL Group stará o polský trh.

Vít Endler

Vít Endler

Cílem Virtooal.com je stát se v horizontu několika let standardní funkcí v e-shopech, které se zaměřují na fashion a lifestyle. „Chceme přiblížit internetové nákupy zase o něco blíž reálnému zážitku z nakupování,“ říká Ondřej Bagin, který má jako zakladatel společnosti na starosti hlavně obchodní část byznysu.

Jak Bagin dále dodává, v rámci vývoje technologie se tým rozhodl vydat co nejjednodušší cestou, jak vizualizovat zboží na reálné fotografii zákazníka – a to pomocí 2D modelů, které jsou v porovnání s 3D modely relativně levné.

„Jsme tak schopni rychle a levně upravit produkty pro virtuální vyzkoušení. Některé značky přicházejí s novými kolekcemi jednou za měsíc, a je proto nutné novou kolekci co nejrychleji připravit pro předvádění ve virtuálním zrcadle,“ popisuje Bagin.

Integrace virtuálního zrcadla do e-shopu funguje na systému plug and play a podle startupu zapojené e-shopy hlásí zvýšení konverze o 10 až 50 procent a zároveň už zmíněné snížení vratek zboží.

Pro Ondřeje Bagina a Petra Soóse tenhle projekt není prvním. Ještě v roce 2008 spustili HappyHair, který jako jeden z prvních umožňoval zkoušení účesů celebrit na fotografii uživatele a zaznamenal úspěch – v průběhu několika let získal dva miliony registrovaných uživatelů z celého světa.

Diskuze k článku