Infografika: Jak se daří Zaslat.cz, Liftagu mezi přepravními službami

zaslat-hl

Internetovou přepravní službu Zaslat.cz, která uvádí, že je s desítkami tisíc vyřízených zásilek ročně jedničkou na trhu, bychom mohli přirovnat ku Liftagu. K přepravě balíčků využívá služby největších přepravních firem. Podobně jako Liftago zdůrazňuje, že jen licencovaných řidičů.

Vše probíhá přes mobilní aplikaci – po zadání několika základních údajů aplikace doporučí několik speditérských firem s přehledem jejich cen. Uživatel si zvolí konkrétního dopravce a pak může průběžně sledovat pohyb zásilek (i pomocí push notifikací).

Zaslat.cz není příkladem sdílené ekonomiky, ale naopak spolupracuje s profesionálními přepravními společnostmi a zároveň poskytuje vlastní zákaznickou podporu. Každý zde může svůj balík připojistit a samozřejmě má při jeho poškození vždy právo na reklamaci,“ říká Miroslav Michalko, ředitel služby.

Miroslav Michalko

Miroslav Michalko

Ten taky dodává, že pomocí jejich aplikace je možné u menších exportních zásilek ušetřit oproti poště 30 procent a více, ale při 30 kg balíčku do Německa i 67 procent. „Díky naší spolupráci s různými dopravci jsme schopni vždy nabídnout ty nejnižší ceny,“ říká Michalko.

Za loňský rok lidé přes Zaslat.cz poslali 74 tisíc balíčků, díky čemu měl startup koncem roku měsíční obrat na úrovni 1,8 milionu korun s průměrným růstem tržeb na úrovni 15 procent. Další zajímavá čísla najdete na konci článku v infografice.

AI jako helpdesk a bez investic

Jaké jsou ale plány do budoucna? „Chceme udržet meziměsíční růst nad 10 procenty. Soustředíme se na udržitelný rozvoj, proto se náš vývoj z velké části zaměřuje i na IT vývoj zákaznické podpory. V přepravních službách obecně panují negativní emoce, rádi bychom tento trend změnili. Razíme cestu informovaný zákazník, spokojený zákazník, proto proaktivně hlídáme možné problémy během celého procesu přepravy pomocí automatů,“ říká Michalko.

Chystá proto několik novinek – osobní vyzvednutí balíků na jednom ze stovek výdejních míst, nebo možnost nečekat na řidiče a balík kdykoliv předat přepravci v jeho výdejní nebo sběrné pobočce.

Nebo třeba taky automatizaci v komunikaci se zákazníky. „Pilotně testujeme nasazení počítačových robotů (AI) do prvotní komunikace se zákazníky. Zatím jsou výsledky nejisté, věříme ale, že je to správný směr. Lidská podpora na help desku by se měla soustředit na složitější agendu, třeba vyřizování cla u zásilek mimo EU,“ vysvětluje Michalko.

Startup se chce více soustředit na firemní zákazníky a taky menší a střední e-shopy, a to zejména v České republice. A investici (zatím) nehledá.

„Projekt Zaslat.cz je od začátku financován z vlastních zdrojů. A protože jsme se od začátku soustředili na udržitelnost, již nyní je firma finančně samostatná. Investor by nám dával logický smysl jenom ve spojitosti s konkrétní expanzí nebo akvizicí,“ dodává Michalko.

zaslat infografika

Diskuze k článku